1:03 1403/04/09

ظریف استعفا کرد + عکس

no-photos

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه روز دوشنبه از سمت خود کناره‌گیری کرد.

یک منبع مطلع نزدیک به وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس این خبر را تایید کرده است.

دقایقی پیش، ظریف در یک پست اینستاگرامی که منابع نزدیک به ظریف صحت آن را تایید کرده‌اند، نوشته بود: «از بزرگواری مردم عزیز و دلاور ایران و مسئولین محترم در ۶۷ماه گذشته بسیار سپاسگزارم. از ناتوانی برای ادامه خدمت و تمام کاستی‌ها و کوتاهی‌ها در دوران خدمت صمیمانه پوزش میخواهم. شاد و سربلند باشید.»

ظریف که دکترای حقوق و روابط بین‌الملل خود را از دانشگاه «دنور» دریافت کرده، از سال ۱۳۹۲ به عنوان وزیر امور خارجه ایران مشغول به کار شد. او پیش از آن هم دوره‌ای به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل متحد منصوب شده بود.
وی که مسئولیت مذاکرات منتهی به توافق هسته‌ای سال تیر ماه ۱۳۹۴ (برجام) را بر عهده داشت، در مورد دلیل کناره‌گیری از سمت خود توضیحی نداده است.

محمدجواد ظریف متولد ۱۳۳۸ تهران، دارنده مدرک دکترای مطالعات بین‌المللی از دانشگاه دنور آمریکا و دانش آموخته دبستان و دبیرستان علوی تهران است.
معاون بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۳۹۰، دستیار ارشد وزیر خارجه در سال‌های ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۹، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نیویورک در سال‌های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۶، معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه در سال‌های ۱۳۷۱ تا ۱۳۸، سفیر و معاون نماینده دائم ایران در سازمان ملل در سال‌‌های ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۱، مشاور وزیر امور خارجه در سال‌های ۱۳۶۷ تا ۱۳۶۸، مشاور سیاسی، رایزن و کاردار نمایندگی ایران در سازمان ملل در سال‌های ۱۳۶۱ تا ۱۳۶۷ و مشاور سرکنسولگری ایران در سانفرانسیسکو در سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۵۹ از جمله سمت‌های این دیپلمات باسابقه قبل از تصدی وزارت خارجه بوده است.
وی که مسئولیت مذاکرات منتهی به توافق هسته‌ای سال تیر ماه ۱۳۹۴ (برجام) را بر عهده داشت، در مورد دلیل کناره‌گیری از سمت خود توضیحی نداده است.
فارس
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت