9:45 1403/04/05

پاکسازی میادین مین مهم ترین وظایف مهندسی وزارت دفاع است

no-photos

تهران- ایرنا- وزیر دفاع، پاکسازی میادین مین را ازجمله مهم ترین وظایف معاونت مهندسی این وزارتخانه برشمرد و گفت: هرچه جلوتر می رویم، تحمل مردم‌ در مقابل حوادث ناشی از مین کمتر می شود، پاکسازی مطلق میادین مین امکان پذیر نیست اما ملت از ما توقع دارد که بهترین‌عملکرد را داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» با حضور در همایش مهندسان دفاعی وزارت دفاع اظهارداشت: ‌بحث املاک و مبارزه با زمین خواری، پاکسازی میادین مین، مولد سازی منابع، صرفه جویی در مصرف انرژی، حفظ محیط زیست و پژوهش را از مهم ترین مطالبات و انتظارات از معاونت مهندسی وزارت دفاع عنوان کرد.
وی افزود: تاریخ کشور مملو از فراز و فرود از بلایای طبیعی تا انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و حوادث گوناگون درعرصه های مختلف بوده است که در تمامی این دوران نقش مهندسی نیروهای مسلح بی نظیر است.
وزیر دفاع از انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس به عنوان فرازهای پرافتخار جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس افراد بسیاری مجاهدت و ایثار کردند که یکی از پرتلاش ترین افراد در این دوران مهندسان جنگ تحمیلی بودند.
امیرسرتیپ حاتمی توضیح داد: سنگر سازان بی سنگر که همان مهندسان بودند در عملیات های آفندی، پدافندی، پاتک های دشمن، عبور از آب های خروشان و ساخت استحکامات، نقش برجسته ای ایفا کردند.
وی عنوان کرد: دوران دفاع مقدس نیازمند کار شبانه روزی و طاقت فرسا بود که در آن دوران مهندسان دفاعی با از خود گذشتگی ایستادگی کردند و توانستند برای جمهوری اسلامی ایران پیروزی و سربلندی بیافرینند.
وی پایمردی و ایستادگی‌را از ویژگی‌های مهندسی در دوران مقدس دانست و ادامه داد: در دوران دفاع مقدس از نظر مهندسی دفاعی بسیار تجربه اندوختیم و پیشرفت کردیم و به علم و تجارب ارزشمندی دست پیدا کردیم.
امیر سرتیپ حاتمی کار جهادی و خالص، ابتکار و نوآوری، پیش رونده و پیش برندگی مهندسین در دوران جنگ، مشارکت خالصانه و صمیمانه و مدیریت دانش و پژوهش را از مهم ترین مولفه های مهندسین جنگ عنوان کرد و گفت: این شاخص ها باید به عنوان الگوی کاری و رفتاری نسل های جوان و مهندسان آینده باز تعریف و سرلوحه شود.
وزیر دفاع، دوران دفاع مقدس را یک‌گنجینه تمام نشدنی خطاب کرد و گفت: باید از تجربیات و علوم به دست آمده در دوران دفاع مقدس به خوبی استفاده کنیم؛ پس از دوران دفاع مقدس نیز ما شاهد جنگ‌ها و حوادث متعددی در منطقه بودیم که می توان از تجربه آنها نیز برای عملکرد بهترحوزه مهندسی استفاده کرد.
امیر سرتیپ‌حاتمی پژوهش های مهندسی را حائز اهمیت دانست و گفت: باید جنگ‌های بعد از دفاع مقدس را نیز از منظر مهندسی دفاعی مورد مطالعه قرار دهیم و خود را در تجربه های دفاع مقدس متوقف نکنیم.
وی افزود: ما پس از دوران دفاع مقدس با نوع جدیدی از تهدیدها همچون عملیات های تروریستی و انتحاری و افزایش شدت و حجم انفجار های متعارف و نیمه متعارف در زمینه مهندسی دفاعی روبه رو شدیم که بایستی تمهیدات لازم برای مقابله با این تهدیدات در عرصه مهندسی پیش بینی شود.
وزیر دفاع موضوع ساخت و ساز ها را یک مطالبه جدی دانست و خاطرنشان کرد: از مهندسی نیروهای مسلح توقع است که پیش رو باشند و در زمینه کیفیت، زمان و قیمت، بهترین‌ عملکرد را ارائه دهند.
امیر سرتیپ حاتمی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: باید بحث صرفه جویی در انرژی و حفظ محیط زیست را همواره مورد توجه قرار دهیم و به صورتی جدی در این عرصه ها عمل کنیم.
سیام*۹۶۱۲**۱۳۳۶
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت