15:18 1403/04/06

صادرات کشور در ۴۰ سال گذشته ۱۰ هزار درصد رشد کرد

no-photos

تهران- ایرنا- سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران، رشد ۱۰ هزار درصدی صادرات ایران در چهار دهه گذشته را حاصل تلاش نشان های تجاری کشور عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «محمدرضا مودودی» روز سه شنبه در مراسم دومین جایزه ملی برندهای برتر در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران، افزود: در جهان امروز شتاب و سرعت موجب به وجود آمدن عصر پیچیدگی‌های انتخاب شده است.
وی ادامه داد: زمانی کارخانجات، سرمایه‌ها، سرمایه هوشی و نوآوری‌ها تعیین کننده قدرت اقتصادی بودند، اما امروز برندها تعیین کننده جایگاه کشورها هستند.
به گفته مودودی، امروز ۱۰۰ برند برتر جهان یکهزار و ۹۷۲ میلیارد دلار ارزش دارند که معادل ۱۱ درصد کل صادرات جهان است؛ در این میان، ۱۰ برند نخست حدود ۴۲ درصد از کل ارزش برندها و پنج درصد از مجموع صادرات جهان را تشکیل می‌دهند.
وی گفت: سهم ایران با ۱.۲ درصد جمعیت، جغرافیا و تولید ناخالص داخلی جهان از صادرات کمتر از سه دهم درصد است.
سرپرست سازمان توسعه تجارت یادآور شد: در نیم قرن گذشته اقتصاد ایران ۶.۶ برابر شده در حالی که اقتصاد هند ۱۳ برابر، مالزی ۲۰ برابر و چین ۶۰ برابر شده و بخش عمده این بزرگ شدن بر عهده برندها بوده است.
دبیر کمیسیون ملی برند ایران یادآور شد: در چهار دهه گذشته پس از انقلاب در حوزه تولید و صادرات رشد چشمگیری داشته‌ایم و امروز بیشترین واردات مربوط به مواد اولیه است.
** قرائت پیام رئیس جمهوری
به گزارش ایرنا، در این مراسم پیام رئیس جمهوری به مناسبت دومین جایزه ملی برند تجاری برتر ایران قرائت شد.
در بخش‌هایی از این پیام آمده است: در چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، شاهد آنیم که دشمنان این کشور اعتماد، باور و امید مردم ایران را هدف قرار دادند غافل از اینکه در این تقابل آشکار ظرفیت‌های غنی و بی‌شمار فرهنگی و تمدنی، ارزش‌های مذهبی، دارایی های سرشار طبیعی و توان فنی علمی و اقتصادی و نیروی جوان و با انگیزه به خوبی قادرند از داشته های این سرزمین حراست کنند.
در ادامه این پیام آمده است: ایران سرزمین سرمایه‌های بزرگ تاریخی، مادی و انسانی است. بسیار بجاست که این سرمایه عظیم را قدر دانسته و در مسیر گسترش امید به سوی ساختن ایرانی آباد تر حرکت کنیم؛ از این رو ارج نهادن به مقوله نشان تجاری اقدامی بسیار شایسته و کارآمد برای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این کشور است.
در این مراسم از ۲۳ برند برتر کشور با اهدای تندیس و لوح یادبود قدردانی شد.
اقتصام ۳۰۶۵*۱۰۷۰*۲۰۲۵
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت