12:36 1403/04/06

۶۰ هزار زندانی مشمول عفو و تخفیف مجازات رهبری قرار گرفتند

no-photos

تهران- ایرنا- رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: ۶۰ هزار زندانی تا کنون به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مشمول بخشنامه عفو گسترده مقام معظم رهبری قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان زندان ها، اصغر جهانگیر روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود: با اجرای بخشنامه عفو گسترده زندانیان تا پایان روز پنجم اسفند ماه تعداد ۳۶ هزار نفر از زندانیان آزاد و تعداد ۲۴ هزار نفر مشمول تخفیف مجازات شدند.
رئیس سازمان زندان ها ادامه داد: در خصوص بهره مندی زندانیان شمول این عفو استان های تهران، خراسان رضوی و فارس به ترتیب رتبه های اول تا سوم را دارند.
وی گفت: همچنین به لحاظ بیشترین درصد بهره مندی زندانیان هر استان نسبت به تعداد زندانیان آن استان، به ترتیب سمنان، خراسان شمالی وآذربایجان شرقی رتبه های اول تا سوم را تا کنون در اختیار دارند.
رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضاییه از بهره مندی هزار و ۷۹۶ نفر از زندانیان «زن» در سراسر کشور از این بخشنامه خبر داد.
* آزادی و تخفیف مجازات ۸۰۰ نفر از زندانیان اتباع بیگانه
جهانگیر همچنین از آزادی و تخفیف مجازات تعداد ۸۰۴ نفر از زندانیان اتباع بیگانه خبر داد و گفت: از آغاز اجرای این بخشنامه تا کنون تعداد ۵۳۹ نفر از زندانیان اتباع بیگانه آزاد و تعداد ۲۶۵ نفر مشمول تخفیف مجازات و بهره مندی از رافت نظام اسلامی شدند
وی افزود: در بین زندانیان آزاد شده اتباع بیگانه ۱۳ نفر زن حضور دارند.
رئیس سازمان زندان ها در پایان ضمن تشکر و قدردانی از مقامات قضایی سراسر کشور که با بررسی پرونده های افراد واجد شرایط حتی در روزهای تعطیل نسبت به اجرای جهادی این بخشنامه اقدام کردند، گفت: اجرای این بخشنامه همچنان ادامه دارد که گزارش آن به استحضار ملت شریف ایران خواهد رسید.
اجتمام*۱۰۰۳*۱۱۹۳
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت