23:31 1403/04/01

تقویت خودباوری و حضور زنان در زیست‌بوم علمی و فناوری

no-photos

تهران- ایرنا- مشاور امور بانوان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: هدف ما، تقویت خودباوری و بسترسازی جهت حضور موثر زنان متخصص و تحصیل‌کرده در زیست‌بوم علمی و فناوری است.

«زینب حمیدزاده» روز سه‌شنبه درباره جایگاه علم و فناوری در جهان اسلام اظهار داشت: مجمع جهانی اقتصاد که منبع معتبری در حوزه بررسی تفاوت‌های زن و مرد در جوامع مختلف است با تحقیق بر روی چهار شاخص آموزش، بهداشت، مشارکت سیاسی و مشارکت اقتصادی، به میزان برابری بین زن و مرد در حوزه علم و فناوری جهان اسلام می‌پردازد.
وی درباره نقش زنان در توسعه علم و فناوری در جهان اسلام نیز گفت: نقش زنان در جهان اسلام قابل انکار نیست و اگر از موضوع اول یعنی آموزش بخواهیم شروع کنیم، زنان و مردان به صورت مساوی به تحصیل می‌پردازند اما در زمینه تبدیل علم به فناوری، آمار زنان فعال در این حوزه به ۱۰ درصد کاهش می‌یابد.
مشاور امور بانوان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: هدف ما بسترسازی جهت حضور موثر زنان متخصص و تحصیل‌کرده در اکوسیستم علمی و فناوری است اما تحقق این امر، نیازمند زمان است چرا که متاسفانه عقبه کشورها طوری بوده که زنان در فعالیت‌های این چنینی حضور مستمر نداشته‌اند اما اکنون با برنامه‌ریزی و ارائه تسهیلات می‌خواهیم این موضوع را جبران کنیم.
حمیدزاده افزود: اکنون شبکه ارتباطی مناسب‌ بین دانشمندان جهان اسلام بخصوص دانشمندان زن وجود ندارد و اگر بتوانیم حضور زنان را در نشست تبادل تجربیات علم و فناوری (STEP) در کشورهای اسلامی بیشتر کنیم، اقدام ارزنده‌ای خواهد بود.
وی تاکید کرد: مشترکات زیادی بین کشورهای مختلف جهان اسلام وجود دارد که می‌توانیم از آنها برای پیاده‌سازی شبکه ارتباط اندیشمندان مسلمان پیدا کنیم.
مشاور امور بانوان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: متاسفانه هنوز تعداد کمی از زنان نسبت به مردها به خودباوری رسیده‌اند، بنابراین احساس می‌شود اگر شبکه‌ای وجود داشته باشد که دانشمندان زن یکدیگر را بشناسند و تبادل اطلاعات انجام دهند، این موضوع به خودباوری آنها کمک می‌کند.
وی یادآور شد: یکی از نتایج قطعی که نشست استپ به آن خواهد رسید، بحث تقویت مرجعیت علمی جهان اسلام است و در استپ کراچی، ۳۹ زن و ۳۸ مرد حضور خواهند داشت.
به بیان حمیدزاده، نشست تبادل تجربیات علم و فناوری (STEP) در کشورهای اسلامی، فرصتی خواهد بود تا دانشمندان کشورهای اسلامی و محققان جهان اسلام با یکدیگر دیدار کرده و دستاوردها و تجربیات موفق خود را برای یکدیگر و همچنین دانشمندان جوان به اشتراک بگذارند.
پنجمین دوره نشست تبادل تجربیات علم و فناوری(STEP) در کشورهای اسلامی، از ۸ تا ۱۱ اسفندماه امسال با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دانشگاه کراچی پاکستان برگزار خواهد شد.
علمی*۹۲۹۴*۱۰۵۵
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت