14:20 1403/04/08

کار واترپلوی ایران برای صعود به المپیک سخت است

no-photos

تهران- ایرنا- «دایان ساویچ» سرمربی تیم ملی واترپلو صربستان با بیان اینکه از آسیا تنها یک تیم به المپیک صعود می کند، گفت: با وجودی که ایران بازیکنان مستعدی در واترپلو دارد اما کارش برای صعود به المپیک بسیار سخت است.

به گزارش ایرنا، دایان ساویچ امروز در نشستی خبری که با حضور سرمربی تیم ملی واترپلو ایران در محل فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو برگزار شد با بیان این مطلب افزود: بیش از هر چیزی از میهمان نوازی مردم ایران و مسئولان فدراسیون ایران به دلیل استقبال گرم خود تشکر می کنم.
وی با اشاره به برگزاری کلینیک چهار روزه در ایران ادامه داد: دوره خوبی بود و علاوه بر آموزش مربیان ایرانی، مطالب زیادی نیز یاد گرفتم.
سرمربی تیم ملی واترپلو صربستان اظهار داشت: در حاشیه برگزاری این کلینیک با مسئولان فدراسیون ایران درباره امضای تفاهمنامه ای بین دو فدراسیون نیز بحث و گفت و گو کردیم.
وی درباره موضوع و جزییات این تفاهمنامه افزود: این تفاهمنامه با هدف تعامل بیشتر بین دو فدارسیون و اعزام کادر فنی و بازیکنان دو کشور بود و قرار است با گفت و گوهای بیشتر نهایی شود.
ساویچ خاطرنشان کرد: خوشحالم پایان کلینیک با برگزاری دیدار نیمه نهایی و نهایی لیگ ایران همراه است و با تماشای این دو بازی ایران را ترک خواهم گفت.
سرمربی تیم ملی صربستان اضافه کرد: امیدوارم بازی جوانمردانه ای را شاهد باشیم.
وی با اشاره به حضور سه لژیونر ایران در لیگ واترپلو صربستان ادامه داد: ایران بازیکنان خوبی دارد و آنان در لیگ صربستان با بازی های خوب خود به تیم هایی که در آن حاضر هستند، کمک زیادی می کنند.
ساویچ درباره حضور بازیکنان صربستان در ایران نیز گفت: فعلا حضور آنان در ایران قطعی نیست اما امیدوارم با امضای تفاهمنامه، این مهم نیز هر چه زودتر انجام و به سودآوری در هر دو کشور بیانجامد.
سرمربی تیم ملی واترپلو صریستان ابراز امیدواری کرد: تبادل تفاهمنامه بین دو رشته ورزشی واترپلو ایران و صربستان باعث شروع مشارکت در تمامی رشته های ورزشی شود.
وی در حاشیه این نشست گفت: صربستان نیز همانند ایران بد به دنیا معرفی شده است. این درحالی است که در مدت حضورم در ایران، مردم را بسیار خوب و دوست داشتنی دیدم و این بدان معنی است که تمامی آن اظهارات دروغ بوده است.
ساویچ در پاسخ به سوال دیگری درباره حضور ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو نیز خاطرنشان کرد: آرزو و هدف هر ورزشکاری حضور در المپیک است اما باید واقع بین باشیم. برای صعود به المپیک باید گام به گام حرکت کرد.
سرمربی تیم ملی صربستان درباره تفاوت صعود ایران و صربستان به المپیک نیز عنوان کرد: شما در تلاش هستید که به المپیک بروید، اما ما به المپیک می رویم که برنده شویم.
ساویچ درباره چگونگی صعود ایران به المپیک نیز گفت: از آسیا فقط یک تیم به المپیک می رود و این کار را برای ایران سخت می کند.
به گفته وی، به جز ایران، تیم های چین و قزاقستان دیگر مدعیان صعود به المپیک از آسیا هستند و این دو تیم در حال حاضر بدنبال کسب میزبانی رقابت های انتخابی هستند و کار خود را از همین حالا شروع کردند.
الکساندر چریچ سرمربی تیم ملی واترپلو ایران نیز در ادامه نشست سرمربیان تیم های واترپلوی ایران و صربستان هم گفت: از فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلوی ایران به دلیل حمایت از این رشته ورزشی و برگزاری کلینیک آموزشی برای مربیان و بازیکنان ایرانی تشکر می کنم و امیدوارم این حمایت ها همچنان ادامه یابد.
وی با اشاره به اینکه این کلینیک تجربه خیلی خوبی برای من و سایر شرکت کنندگان بود، افزود: در این نشست اطلاعات ارزشمندی مبادله شد و نکات آموزشی بسیار زیادی را آموختیم.
چریچ نیز در ادامه به تفاهم نامه ای که قرار است بین فدراسیون واترپلوی ایران و صربستان منعقد شود، اشاره کرد و افزود: همان طور که هم اکنون سه بازیکن ایران در لیگ صربستان حضور دارند، امیدواریم با مبادله این تفاهم نامه پای بازیکنان صرب نیز به لیگ ایران باز شود.
سرمربی تیم ملی واترپولی ایران در رابطه با راهیابی تیمش به المپیک ۲۰۲۰ توکیو هم گفت: من هم مانند سرمربی صربستان معتقدم هر تیمی بیشتر پول داشته باشد، می تواند راهی المپیک شود.
وی اضافه کرد: ایران برای صعود به المپیک دو رقیب سر سخت دارد و می توان از تیم های چین و قزاقستان به عنوان دو رقیب جدی و اصلی نام برد.
چریچ گفت: این دو تیم از هم اکنون رقابت برای کسب تنها سهمیه باقی مانده انتخابی به المپیک ۲۰۲۰ توکیو را هم آغاز کردند. چین و قزاقستان برای میزبانی در رقابت های انتخابی ۲۰۲۰ توکیو در آسیا نامزد شده و جدال نزدیکی با یکدیگر دارند.
سرمربی تیم ملی واترپلوی ایران در خصوص تیم ملی ژاپن هم که به عنوان تیم میزبان در این مسابقات شرکت می کند، تصریح کرد: بودجه ژاپن برای تیم ملی واترپولی این کشور در سال المپیک رقم بسیار سنگینی است و این موضوع می تواند به این کشور برای بهتر دیده شدن در المپیک کمک کند.
ورزشی**۹۴۶۳**۹۱۴۴**۹۱۲۹
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت