8:56 1403/04/05

کارخانه فلوتاسیون سیار سرب و روی در یزد بهره برداری شد

no-photos

یزد – ایرنا – رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت (صمت) یزد گفت: نخستین کارخانه فلوتاسیون(موبایل) سیار سرب، روی و مس کشور با حضور معاون معدنی وزیر صمت در شهرستان تفت بهره برداری شد.

محمدرضا علمدار یزدی سه شنبه شب در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کارخانه با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد ریال در معدن سرب و روی منصورآباد بعد از روستای کردآباد و حدود ۹۰ کیلومتری غرب شهر یزد مرکز استان فعالیت دارد.
وی افزود: این واحد تولیدی ،کمک قابل توجهی در بخش های مختلف از جمله کاهش هزینه ها ، افزایش سودآوری و فعال شدن معادن کوچک و دارای ذخایر کم خواهد داشت.
رئیس سازمان صمت یزد با بیان اینکه مراحل ساخت کارخانه توسط متخصصان ایرانی در تهران ،اصفهان ،خراسان رضوی و همدان انجام شد، خاطرنشان کرد: ظرفیت ورودی فرآوری مواد معدنی در این کارخانه روزانه ۱۰۰ تن مواد اولیه است.
علمدار یزدی تصریح کرد: این کارخانه سیار که توسط بخش خصوصی ساخته شد، قابلیت نصب و راه اندازی در معادن کوچک کشور را داراست و همه تجهیزات آن از طریق ۱۳ تریلر به محل معادن منتقل و در مدت یک هفته راه اندازی می شود.
کارخانه فلوتاسیون منصورآباد در ۹۰ کیلومتری غرب شهر یزد قرار دارد.
هم اکنون ۵۰۰ معدن کوچک در کشور وجود دارد که در مرحله اول ۱۰۰ معدن آن قابلیت فرآوری مواد معدنی را دارد.
یزد با یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تن از لحاظ ذخیره مواد معدنی دومین استانی معدنی کشور و از لحاظ تنوع اندیس‌های معدنی در جایگاه نخست قرار دارد که هم‌اکنون حدود ۱۱ هزار نفر در این بخش اشتغال دارند .
۱۹۶۸/ ۲۰۴۷
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت