21:11 1403/04/07

همه به قدرت دفاعی ایران اذعان دارند

no-photos

تهران- ایرنا- معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد که قدرت دفاعی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به قدری افزایش پیدا کرده است که همه بر آن اذعان دارند.

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، سردار «رضا طلایی‌نیک» چهارشنبه در نخستین همایش حقوقدانان نیروی زمینی ارتش که در ستاد فرماندهی این نیرو برگزار شد، گفت: از اهتمام نیروی زمینی و امیر حیدری فرمانده این نیرو برای پیشبرد برنامه‌های حقوقی نیروی زمینی قدردانی می‌کنم.
وی افزود: این رویکرد که ارتش و نیروی زمینی برای تعامل نزدیک و کاربردی با قوای سه گانه برنامه مدونی دارد، یک پشتوانه و سرمایه اجتماعی است که برای پیشبرد اقدامات نیروهای مسلح تعیین‌کننده است.
معاون حقوقی و پارلمانی وزارت دفاع با بیان اینکه ما امروز توانسته‌ایم قدرت بازدارنگی را به حدی ارتقا دهیم که دوست و دشمن بر این قدرت که با محوریت نیروهای مسلح است اذعان کنند، گفت: رزمایش اخیر در خلیج فارس و دریای عمان و شمال اقیانوس هند، اوج اقتدار نیروهای مسلح را به رخ دشمنان کشاند.
سردار طلایی‌نیک عنوان کرد: یکی از رسالت‌های معاونت حقوقی‌ در نیروهای مسلح این است که دغدغه‌های فرماندهان در حوزه حقوقی را کم کنند و شرایط را طوری مهیا کنند که مجموعه فرماندهی بتواند بیشتر وقت ‌و انرژی خود را به امور مربوط به رزم معطوف کند.
وی با بیان اینکه هر آنچه می‌تواند به امور رزم آسیب بزند باید در حوزه حقوقی نیروهای مسلح بررسی شده و از میان برداشته شود، تاکید کرد: تلاش ما در وزارت دفاع این است که با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح، تدابیر ابلاغی را به قوانین تبدیل کنیم.
معاون حقوقی و پارلمانی وزارت دفاع با بیان اینکه ما سعی کردیم تقاضای قانون‌گذاری در دولت و مجلس را به حداقل برسانیم، اظهارداشت: در دو سه سال اخیر کارگروه تنقیح قوانین دفاعی و امنیتی با همکاری دولت و مجلس و نیروهای مسلح تشکیل شده و ما تمام قوانین قبل و بعد انقلاب را شناسایی و کدگذاری کردیم و در یک فرآیند کاملا هماهنگ و مشترک با قوای مجریه و مقننه به پیش می‌رویم.
سردار طلایی‌نیک ادامه داد: ما باید حجم قوانین را کم و آنها را ساده‌سازی کنیم تا فرمانده بتواند به سادگی قانون را انجام دهد.
وی با بیان اینکه تا می‌توانیم باید کادرهای حقوقی نیروهای مسلح را تقویت کنیم، گفت: ما اخیراً در وزارت دفاع ۲۰ نخبه حقوقی را وارد کادر حقوقی وزارت‌خانه کردیم تا برای آینده هم کادرسازی انجام شود.
سیام*۹۶۱۲**۱۵۵۳
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت