3:19 1403/04/06

خواهرخواندگی فوتبالی ایران و ژاپن اصلا اجرا نشد

no-photos

تهران- ایرنا- رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ گفت: بحث خواهر خواندگی ایران و ژاپن در فوتبال اصلا اجرا نشد و بازیکن ژاپنی هم سهمیه محسوب می شود.

به گزارش ایرنا، فریبرز محمودزاده در جمع خبرنگاران با اشاره به حواشی که پس از پیوستن آیاندا پاتوسی به استقلال مطرح شد و گفته شد که این انتقال غیر قانونی است، اظهار داشت: با توجه به قوانین داخلی و بین المللی، بند یک ماده هشتم نقل و انتقالات در مورد ثبت نام، صرفا تحویل قرارداد را ملاک عمل دانسته است و سایر عوامل در آن بحث نیامده است.
وی افزود: با توجه به این موضوع یعنی باشگاه به عنوان کارفرما و بازیکن به عنوان کارمند باید مدارک لازم را ارائه کند که برای بازیکن داخلی کارت پایان خدمت و برای بازیکن خارجی آی تی سی مورد استناد قرار می گیرد. طبق قوانین فیفا، درخواست آی تی سی مهم ترین موضوع است.
محمودزاده ادامه داد: فدراسیون فوتبال درباره وضعیت پاتوسی از فیفا استعامی داشت که آیا جذب این بازیکن قانونی است یا خیر و فیفا نیز در پاسخی رسمی خود اعلام کرد که این روند قانونی انجام شده است. موضوع این است که زمان درخواست درست بود و در این مورد نیز کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال شفاف سازی کرد.
رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ در مورد وضعیت بازیکنان ژاپنی در ایران نیز گفت: از ما در مورد موضوع خواهر خواندگی با ژاپن سوال شد که بازیکن ایرانی به لیگ ژاپن برود و چه بازیکن ژاپنی به لیگ ایران بیاید، سهمیه خارجی محسوب نشود. این مساله مورد تصویب هیات رییسه فدراسیون قرار نگرفت و بازیکن خارجی هم سهمیه محسوب می شود. البته در آیین نامه هم چنین چیزی نیست.
محمودزاده با بیان اینکه هیچ تیمی بیشتر از چهار بازیکن خارجی ندارد، خاطرنشان کرد: بازیکن ژاپنی تراکتورسازی ۱۰ بازی در لیگ سوئد و ۱۲ بازی در لیگ لهستان انجام داد و هیچ تخلفی در این باره صورت نگرفت چرا که استعلام مربوطه از فدراسیون ها به دست ما رسید.
ورزشی**۹۴۶۳**۹۱۲۹
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت