4:10 1403/04/08

گزارش های مردمی برای۲۵۰۰ سازمان دولتی ارسال می شود

no-photos

تهران- ایرنا- مدیرکل پیشگیری های مردمی و مشارکت های مدنی قوه قضاییه گفت: سامانه مردمی سجام به ۲۵۰۰ سازمان دولتی در کشور وصل است و گزارش های رسیده مردمی، برای این سازمان ها ارسال می شود.

به گزارش ایرنا از معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، سیدعلی اصغر رفاهی روز چهارشنبه در کارگاه تربیت مدرس ملی بکارگیری دیده بانان مردمی برای ناامن سازی محیط تولید و توزیع مواد مخدر افزود: امکان حذف هیچ گزارشی در سیستم سامانه سجام وجود ندارد.
وی افزود: دیده بانان مردمی مطمئن باشند وقتی گزارشی از تخلفی برای این سامانه ارسال می کنند، این گزارش قابل حذف کردن نیست و هیچ کسی حق کم یا زیاد کردن آن را ندارد و اگر مسئول استانی یک گزارش را رد کند، باید برای رد آن دلیل بیاورد.
رفاهی از انجام طراحی جدید برای سامانه سجام خبرداد و گفت: قرار است این سامانه به گونه ای طراحی شود که گزارش های ارسالی دیده بانان مردمی به طور خودکار به مقامات مربوطه فرستاده شود. در سامانه جدید، به محض ثبت نام پیامکی برای دیده بان ارسال می شود و اگر گزارش ارسالی دیده بانی مورد تایید قرار گرفت، نتیجه گردش کار برای او پیامک می شود.
* ۱۰ اولویت سامانه سجام
این مستشار قضایی افزود: در حال حاضر ۱۰ موضوع در اولویت سامانه سجام قرار دارد که این اولویت ها شامل احیای حقوق عامه، قاچاق کالا و ارز، فساد اداری مالی و جرایم اقتصادی، اقدامات مرتبط با منابع طبیعی با اولویت تصرف غیرقانونی اراضی ملی و دولتی (زمین خواری)، فرار مالیاتی، صیانت از منابع آب، مواد مخدر، تخلفات، جرایم و حوادث کارگاهی و مشروبات الکلی است.
وی گفت: سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه نظارت متمرکز دارند و با وجود این همه دستگاه های نظارتی متاسفانه هنوز شاهد برخی تخلفات هستیم که نظارت غیرمتمرکز یعنی همان نظارت مردمی و از طریق سامانه سجام می تواند این تخلفات را به شکل قابل توجهی کاهش دهد.
* دیده بانان در حرم امام رضا(ع)
رفاهی با تاکید بر اهمیت کار دیده بانان پیشگیری از وقوع جرم گفت: این دیده بانان باید مورد تشویق و حمایت قرار بگیرند و به همین منظور با هماهنگی آستان قدس رضوی، دیده بانان فعال به عنوان خادمیاران حرم امام رضا (ع) نائل می شوند.
سامانه سجام (سامانه جامع اطلاع رسانی مردمی) توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و به منظور استفاده از ظرفیت بزرگ مردم در پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب های اجتماعی و مشارکت این دیده بانان در ارسال گزارش های تخلفاتی در محل زندگی راه اندازی شده است و یکی از مزیت های این طرح، رویکرد نوین آن در استفاده از فضای مجازی و سهولت دسترسی افراد برای ارسال گزارش ها و پیگیری ها می باشد.
تاکنون بیش از ۶۰ هزار نفر در سامانه سجام ثبت نام کرده اند و بیش از چهار هزار گزارش به این سامانه رسیده که ۲۰۰ گزارش پس از صحت سنجی برای دستگاه های مربوطه ارسال شده است.
اجتمام*۱۰۰۳*۱۱۹۳
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت