15:23 1403/04/06

فناوری هنوز نتوانسته کتاب را از عرصه فرهنگی حذف کند

no-photos

بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان با اشاره به این که یکی از کارهای فرهنگی برگزاری نمایشگاه کتاب و حضور ناشران است، گفت: فناوری هنوز نتوانسته کتاب را از عرصه فرهنگی حذف کند.

به گزارش ایرنا، فریدون همتی شامگاه چهارشنبه در آیین گشایش شانزدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان افزود: از طریق کتاب می توان میراث ادبی را از نسلی به نسل دیگر منتقل کنیم آثار ادبی بزرگان تاریخ و تمدن کشور به علاقه مندی مردم به فرهنگ ماندگار شده است.
وی با بیان این که جامعه متشکل از انسان ها با سلیقه های مختلف و تفکر و نگاه های متفاوت است، اظهارداشت: باید در زمینه توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی تلاش کنیم
استاندار هرمزگان اظهارداشت: استان هرمزگان از نظر اقتصادی توانمند است اما اعتقاد داریم ریشه فرهنگی و آداب و رسوم این استان بیانگر داشتن فرهنگ غنی است که باید برای تقویت بخش فرهنگی تلاش کنیم.
همتی تصریح کرد: باید با کمک مردم و هنرمندان و عناصر فرهنگی بعد فرهنگی که اساس جامعه است ساماندهی شود تا در کنار استعداد های اقتصادی ، استعداد فرهنگی داشته باشیم.
وی ادامه داد: ارزش های دینی در قالب فعالیت های فرهنگی و کتاب ماندگار شده اند .
استاندار هرمزگان پیشنهاد داد: در بخش های مختلف حوزه های چند گانه فعالیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، کنگره شعر نیز برگزار شود.
** امسال فروش نمایشگاه های کتاب استانی ۲۰ درصد افزایش یافت
مدیرعامل موسسه نمایشگاه فرهنگی ایران گفت: امسال میزان فروش نمایشگاه های کتاب استانی در کشور از نظر مبلغ در مقایسه با سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافت.
قادر آشنا در آیین گشایش شانزدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان نیز افزود: البته در این شاخص استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان لحاظ نشده اند.
وی ادامه داد: امسال ۹ هزار و ۱۲۸ ناشر در نمایشگاه های استانی کتاب شرکت کرده و ۱۸ میلیون عنوان کتاب عرضه شد.
آشنا اضافه کرد: امسال حدود ۵۲۰ میلیارد ریال کتاب در نمایشگاه های کتاب استانی به فروش رفته است.
مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران اظهار داشت: ۴۰۲ ناشر در شانزدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان حضور یافتند در صورتی که میزان تقاضای ناشران برای حضور در این رویداد فرهنگی ۳ برابر این تعداد بود.
وی یاد آور شد: ۷۸ هزار عنوان کتاب درسی در ۱۲۴ غرفه در این نمایشگاه عرضه شده و هفت میلیارد ریال یارانه برای آن اختصاص یافته است.
** شرکت ۴۰۰ ناشر در بزرگترین رویداد فرهنگی هرمزگان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: افزون بر ۴۰۰ ناشر در بزرگترین رویداد فرهنگی این استان که تا ۱۳ اسفند ادامه دارد، شرکت کرده اند.
رضا کمالی در مراسم افتتاح این نمایشگاه افزود: این ناشران در ۳۲۴ غرفه به مدت ۶ روز ۷۸ هزار و ۹۷۶ عنوان کتاب خود را عرضه می کنند.
وی ادامه داد: ۷ میلیارد ریال بن به این نمایشگاه اختصاص یافته و به خریداران ۳۰ درصد تخفیف داده می شود.
شانزدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان شامگاه چهارشنبه با حضور استاندار هرمزگان، نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی، مدیر عامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران و جمعی از مدیران استان در محل دایمی نمایشگاه های بندرعباس گشایش یافت.
۹۹۴۴/۷۱۹۵/۶۰۴۸
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت