23:27 1403/04/01

سردشت پربارش ترین شهر ایران در شبانه روز گذشته بود

no-photos

مهاباد – ایرنا – رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: شهرستان سردشت در شبانه روز گذشته با ثبت ۳۵ میلی متر بارندگی، پربارش ترین شهر ایران بود.

اردلان محمدپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه با ورود سامانه بارشی از روز سه شنبه بارش باران و برف در بیشتر مناطق غرب کشور آغاز شده است، اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین بارش استان در سردشت ثبت شده که میزان بارندگی ۳۵ میلی متر و ارتفاع برف نیز هشت سانتی متر بوده است.
وی اضافه کرد: در همین مدت ایوان در استان ایلام با ۳۳ میلی متر بارندگی و مریوان در استان کردستان با ۳۲ میلی متر پربارش ترین شهرهای کشور بعد از سردشت ثبت شد.
وی بیان کرد: پس از سردشت بیشترین بارش های استان در پیرانشهر به میزان ۱۶ میلی متر ثبت شده و بیشترین برف نیز بعد از این شهرستان در تکاب و به ارتفاع ۲ سانتی متر گزارش شده است.
وی با بیان اینکه با فعالیت این سامانه بارشی دمای استان ۲ تا سه درجه افزایش یافته است، افزود: در شبانه روز گذشته چالدران و ارومیه با دمای منفی سه درجه سانتی گراد سردترین شهرها و خوی با دمای ۱۲ درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین منطقه استان بود.
رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای ارومیه بین منفی سه و مثبت ۹ درجه سانتی گراد و دمای هوای مهاباد نیز بین سه و ۹ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود.
به گزارش ایرنا، سامانه بارشی از روز /سه شنبه/ وارد آذربایجان غربی شده است و فعالیت آن به طور متناوب تا روز جمعه ادامه خواهد داد.
فعالیت سامانه در این مدت به صورت بارش باران و برف همراه با وزش باد خواهد بود و بارش ها در مناطق کوهستانی و برف گیر از شدت بیشتری برخوردار است.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و میانگین بارش های سالانه آن ۴۵۰ میلی متر و در حدود ۲ برابر میانگین بارندگی کشور است.
۳۰۲۰/۲۰۹۳
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت