23:26 1403/04/08

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه دوشنبه تا صبح سه شنبه

no-photos

تهران-ایرنا-معاون وزیر جهاد کشاورزی:تصمیمی درباره تغییر روند تامین کالاهای اساسی گرفته نشد،ظریف: کاسه صبر ما دارد لبریز می شود،معاون وزیر صمت:ذخایر کالاهای اساسی در انبارهای کشور موجود است،وزیر کشور:هیچ گونه نگرانی درتامین کالاهای اساسی نداریم وپلوسی:درکنگره و دادگاه با ترامپ خواهیم جنگیدازمهمترین خبرهای ۱۲ ساعت گذشته ایرنا بود.

اخبار داخلی
*********
تهران-سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره برداشت نادرست از پاسخش به سوال نماینده یکی از خبرگزاری ها در نشست خبری دوشنبه توضیحاتی ارائه کرد.
لندن-یک منبع دیپلماتیک تائید کرد که نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح مدیران سیاسی و معاونان وزرای خارجه ایران و ۱+۴ (آلمان،‌ انگلیس، فرانسه، روسیه و چین) روز چهارشنبه در وین پایتخت اتریش برگزار می‌شود.
تهران-معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: فعلا هیچ تصمیمی درخصوص تغییر روند تامین کالاهای اساسی از ارز ۴۲۰۰ تومان به سایر ارزها گرفته نشده است.
تهران-محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران با اشاره به اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها پایبندی ایران به توافق هسته ای را تایید کرده است، هشدار داد: کاسه صبر ما دارد لبریز می‌شود.
تهران-معان وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت: ذخایر کالاهای اساسی در انبارهای کشور موجود است که از این حیث کشور در شرایط مطلوبی قرار دارد.
تهران-وزیر کشور و رییس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور گفت: هیچ گونه نگرانی در تامین کالاهای اساسی مثل روغن، شکر و برنج نداریم.
کرج-شانزدهمین مرکز تولید و توزیع داروی کشور با محوریت تامین داروهای خاص و سرطان با صرفه جویی ۵۰ میلیون دلاری عصر دوشنبه با حضور معاون سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت و درمان در شهرستان کرج گشایش یافت.
تهران-وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر نقش اقوام در حفظ هویت ملی، گفت: برای حفظ هویت ملی در ارتباطات جهانی، باید قومیت های خود را حفظ کنیم.
تهران-براساس مصوبه دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور، معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری موظف شد ظرف سه ماه تا اردیبهشت ماه ۹۸ برنامه و نقشه راه اجرایی کردن این سند را با کمک وزارتخانه های بهداشت، علوم، امور خارجه و اطلاعات همچنین دانشگاه ازاد اسلامی ارائه دهد.
تهران-رئیس جمهوری به وزارت نیرو دستور داد ضمن درنظرگرفتن نیازهای زیست محیطی، به گونه ای برنامه ریزی کند که طی ایام نوروز نسبت به رهاسازی آب در زاینده رود اقدام شود.
اخبار خارجی
*********
نیویورک-وزیر خارجه آمریکا بازگشت مهره اصلی مخالفت با دولت قانونی ونزوئلا به کشورش را تبریک گفت و اتحاد جامعه جهانی را برای آنچه که او بازگرداندن دمکراسی نامید، خواستار شد.
تهران-شورای اروپا هفت وزیر سوری را به فهرست تحریم های خود علیه دولت دمشق افزود.
نیویورک-روسای سه کمیته مجلس نمایندگان آمریکا در نامه هایی به سرپرست دفتر ترامپ و وزیر خارجه آمریکا خواستار ارائه اطلاعات تماس و دیدار ترامپ و پوتین شدند.
تهران-ارتش یمن دوشنبه شب انبار مهمات نیروهای سعودی را در جنوب عربستان با یک فروند موشک هدف قرار داد و منهدم کرد.
بغداد-دو حزب دموکرات کردستان عراق و اتحادیه میهنی کردستان عراق سرانجام پس از کش و قوس فراوان عصر دوشنبه درحالی توافقنامه همکاری را برای پایان دادن به تنش های اخیر امضا کردند که این امر با مخالفت حزب ترکمان اتحاد اسلامی مواجه شده است.
تهران-نیروهای دموکراتیک سوریه اعلام کردند که ۵۰۰ نفر از مناطق تحت محاصره داعش واقع در حومه دیرالزور در شرق سوریه خارج شدند.
بغداد-در پی انجام توافقات سریع و همه جانبه بغداد – امان در هفته های گذشته که از آن به توافقات رویایی برای اردن یاد شده، قاهره هم خواستار توافقات مشابه با بغداد شد.
نیویورک-مشاور امنیت ملی ترامپ که نقش سخنگوی رئیس جمهوری خودخوانده ونزوئلا را ایفا می کند، از بازگشت گوایدو به ونزوئلا خبر داد.
تهران-اعضای دموکرات کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا تحقیقات گسترده ای را درباره خانواده، ستاد انتخاباتی و دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور آغاز کردند.
آبادان-معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل گمرک ایران با بیان اینکه کشورهای همسایه در توسعه روابط تجاری در اولویت می باشند، گفت:رویکرد دولت در برقراری روابط تجاری با کشورهای خارجی اولویت توسعه روابط با کشورهای همسایه است.
باکو-وزرای امورخارجه ترکمنستان، جمهوری آذربایجان، گرجستان و رومانی روز دوشنبه در پایان اجلاس چهارجانبه شهر بخارست بیانیه توسعه دالان حمل و نقل دریای خزر – دریای سیاه را به امضا رساندند.
تهران-«عادل جبیر» وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی در کنفرانس مشترک خبری با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در ریاض گفت: عربستان سعودی همواره بر حل سیاسی بحران سوریه تاکید کرده است.
مسکو-وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو با ریاض به عنوان اعضای کشورهای صادرکننده نفت «اوپک» و غیراوپک (اوپک پلاس) برای داشتن اقدامات هماهنگ همکاری خواهد کرد.
بغداد-در پی انجام توافقات سریع و همه جانبه بغداد – امان در هفته های گذشته که از آن به توافقات رویایی برای اردن یاد شده، قاهره هم خواستار توافقات مشابه با بغداد شد.
بغداد-'برهم صالح' رئیس جمهوری عراق در دید
ار 'محمود عباس' رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر ضرورت تحقق آرمان های مردم فلسطین تاکید کرد.
تهران-امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه با انتشار یادداشتی در روزنامه های ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا خواستار «رنسانسی اروپایی» شد و از جزئیات طرح خود برای اصلاحات در اروپا رونمایی کرد.
تهران-'نانسی پلوسی' رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هشدار داد که اگر دونالد ترامپ قطعنامه قانون گذاران علیه اعلام وضعیت اضطراری را وتو کند، با او در کنگره و دادگاه خواهد جنگید.
پکن-'چو میونگ گیون' وزیر وحدت کره جنوبی که وزارتخانه اش به روابط دو کره رسیدگی می کند از تجدیدنظر کره شمالی در راهبرد مذاکراتی با آمریکا خبر داد.
نیویورک-وزیر خارجه آمریکا برای پوشاندن جنایاتی که ائتلاف سعودی علیه میلیون ها انسان بی گناه یمنی با سلاح های ساخت آمریکا و انگلیس مرتکب شده اند، ایران را متهم کرد.
تهران-منابع خبری گزارش دادند: دولت آلمان با اصلاح قانونی قصد دارد تا از شهروندان این کشور که به عضویت گروه های تندور در خارج درمی آیند، سلب تابعیت کند.
تهران-دفتر نماینده تجاری آمریکا اعلام کرد که واشنگتن قصد دارد بنا به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور به «وضعیت تجارت ترجیحی» با هند و ترکیه پایان دهد.
تهران-نمایندگان کنگره آمریکا قصد دارند روز سه شنبه در اقدامی کم سابقه با تصویب قطعنامه ای اظهارات یک نماینده زن این کنگره را محکوم کنند.
شبک**۱۳۹۲
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت