13:56 1403/04/06

پلیس مازندران برای افزایش ۳۰ درصدی سفرهای نوروزی آماده شد

no-photos

ساری- ایرنا- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران گفت که این مجموعه انتظامی با پیش بینی افزایش ۳۰ درصدی سفرهای نوروزی به استان، برنامه های خود را برای ارائه بهترین خدمت ترافیکی و امنیتی آماده کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مازندران در تعطیلات نوروز سال ۹۷ با ثبت حدود ۱۵ میلیون نفر شب اقامت، افزایش بیش از ۲۰ درصدی سفرهای نوروزی را تجربه کرده بود ولی امسال با توجه به شرایط اقتصادی و کاهش قطعی سفرهای خارجی، تمامی دستگاه های ذیربط در این استان خود را برای آنچه احتمال هجوم غیرمنتظره گردشگر می نامند، آماده کرده اند.
پیش از این استاندار مازندران هم به عنوان رئیس ستاد تسهیلات سفر استان اعلام کرد که گران شدن سفرهای خارجی به خاطر نوسانات قیمت ارز سبب می شود تاسفرهای داخلی در تعطیلات نوروز ۹۸ افزایش چشمگیر یابد و از دستگاه های اجرایی خواسته بود تا آمادگی های خود را دوچندان کنند.
یکی از دستگاه های پرمشغله مازندران در تعطیلات نوروزی، نیروی انتظامی به ویژه پلیس راهور است که وظیفه سنگین انجام گشت های شبانه، اعزام روزانه تیم های پلیس به شهرهای پرترافیک، انجام تست سلامت رانندگان، برخورد با تخلفات حادثه خیز، همکاری با بیمه ها، حضور دائمی در تقاطع ها و به کارگیری همیاران پلیس را بر عهده دارد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این که پلیس راهور برای ارائه بهترین خدمت ترافیکی و امنیتی به مسافران نوروزی در سال ۹۸ به طور صد در صد آماده است، گفت: راهور استان برنامه های متعددی را با هدف ترافیک روان و بدون تصادف در شهرهای مختلف استان عملیاتی کرده است.
سرهنگ مهدی باقری با بیان این که واژگونی خودروها در شب و سرعت غیرمجاز از عوامل اصلی تصادفات منجر به فوت در مازندران است، افزود: به همین دلیل انجام گشت های شبانه، تست های مختلف مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی رانندگان و برخورد جدی و بدون تعارف با متخلفان حادثه ساز رانندگی در تعطیلات نوروز ۹۸ با قوت و قدرت عملیاتی می شود.
وی افزود: علاوه بر این که ۶۲ دوربین ثبت تخلف در شهرهای مازندران فعال است، پلیس و یا همیاران پلیس در همه تقاطع ها تردد و ترافیک خودروها را هدایت می کنند.
فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران با بیان این که همیاران پلیس نقش بسیار مهمی در برقراری انضباط و نظم ترافیکی در جامعه دارند و امسال نیز همانند سال های گذشته از آنها استفاده می شود، توضیح داد: ۴۰۰ هزار دانش آموز استان در برقراری نظم و انضباط ترافیکی با پلیس همکاری دارند.
وی افزود: بستن کمربند، رعایت سرعت مجاز، پرتاپ نکردن زباله از داخل ماشین به بیرون، عبور از خط عابر پیاده و پل های عابر پیاده از خدمات مهمی است که دانش آموزان همیار با پلیس به جامعه ارائه می دهند.
** سرعت غیرمجاز ممنوع
این فرمانده انتظامی از مسافران و گردشگران خواست ضمن رعایت حجاب، به هیچ عنوان از سرعت مجاز تخطی نکنند و از دودی کردن شیشه های خودرو و آوردن حیوانات در سفر خودداری کنند.
رئیس پلیس مازندران با تاکید بر اینکه پلیس در راستای حفظ سلامت مسافران نوروزی با استفاده از حداکثر اختیارات قانونی با تخلفات حادثه ساز برخورد قاطع خواهد کرد، ادامه داد: در صورت بروز تصادف خسارتی، هماهنگی های لازم با بیمه ها به وجود آمده است و مسافران نگران این بخش نباشند.
سرهنگ باقری با اعلام این که آمار تصادف درون شهری در مازندران بسیار زیاد است، از رنگ آمیزی مقاوم و ماندگار جداول داخل شهر، استفاده از ظرفیت های مدیریتی، عدم برخورد احساسی با متخلفان، نصب تابلوهای هدایت رانندگان و مرمت سطح معابر به عنوان مهم ترین عوامل کاهش تصادفات بویژه در درون شهرها نام برد.
سرهنگ باقری همچنین از شناسایی نقاط حادثه خیز استان خبر داد و گفت که از ابتدای امسال تا ماه گذشته ۸۸۸ فقره تصادف در این نقاط رخ داد.
وی با اعلام این که در این نقاط طی ۴۰ سال گذشته سابقه تصادف وجود داشته است، افزود : در شناسایی این نقاط شهرداران و فرمانداران همکاری خوبی داشته اند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران همچنین با بیان این نکته که امسال بیش از ۱۲۰ نقطه معادل ۷۵ درصد از ۱۶۲نقطه حادثه خیز درون شهری استان ایمن سازی شده است، گفت: ۲۵درصد از نقاط حادثه خیز دیگر به دلیل نبود بودجه و اعتبار با علائم و تابلوها آشکار سازی صورت گرفت.
۶۹۹۰/۱۶۵۴
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت