15:33 1403/04/06

شکواییه پرسپولیس بابت اشتباه تاثیرگذار داور تقدیم AFC شد

no-photos

تهران – ایرنا – باشگاه پرسپولیس بدنبال اشتباه تاثیرگذار داور دیدار شب گذشته خود مقابل پاختاکور ازبکستان که منجر به تغییر نتیجه بازی شد، شکواییه‌ای را تقدیم کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای اف سی) کرد.

به گزارش ایرنا، تیم پرسپولیس شب گذشته (سه شنبه) در نخستین گام خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان ۲۰۱۹ آسیا در ورزشگاه آزادی تهران پذیرایی نماینده ازبکستان بود که به لطف اشتباهات مکرر داوری تنها موفق به کسب تک امتیاز از این دیدار خانگی شد.
در این دیدار میزبان در دقایق ابتدایی بازی موفق به باز کردن دروازه پرسپولیس شد که البته پس از بازبینی صحنه به ثمر رسیدن گل، کارشناسان به اجماع بر مردود بودن آن صحه گذاشتند.
بدنبال این اشتباه تاثیرگذار که در نهایت منجر به از دست رفتن ۲ امتیاز ارزشمند برای سرخ ها شد، باشگاه پرسپولیس تصمیم گرفت تا پس از بررسی صحنه مذکور و جمع‌آوری نظرات کارشناسان داوری که با رسانه‌ها یا با باشگاه گفت و گو داشتند، شکواییه‌ای را تنظیم و در اختیار کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار دهد.
در این نامه بر چند نکته تاکید شده است؛ از جمله اینکه اشتباه تیم داوری در این مسابقه باعث از دست دادن دو امتیاز برای پرسپولیس شد و یک امتیاز را هم به حساب تیم میهمان واریز کرد.
علاوه بر این در این شکواییه تاکید شده است که تک گل تیم پاختاکور ازبکستان در دقیقه ۵ مسابقه در حالی به ثمر رسید که بازیکن زننده گل بیکمائف (شماره ۲۱) در منطقه آفساید قرار داشته و بنابر نظر بیشتر کارشناسان لحظه‌ای قبل از این صحنه، شماره ۱۰ پاختاکور روی مدافع پرسپولیس مرتکب خطا و در نهایت ریباند توپ او منجر به گل شده است که متاسفانه داور و کمک میدان هیچکدام از این دو مورد را در تصمیم خود لحاظ نکردند.
باشگاه پرسپولیس در بخش دیگری از نامه خود با اشاره به این مساله که تیم فوتبال پرسپولیس و هواداران آن در ادوار قبلی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا نیز بعضا لطمات جدی را از قبل چنین اشتباهاتی دیده‌اند، نگرانی خود را از احتمال تکرار این موارد اعلام کرده است.
در این نامه همچنین با اشاره به اینکه تلاش‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا و کمیته برگزاری رقابت‌ها در افزایش کیفیت فنی بازی‌ها، داوری‌ها و برگزاری مسابقات مشهود، ملموس و قابل تقدیر است، تقاضا شده است که با توجه به اهمیت بالای بازی‌های گروه‌ چهارم رقابت‌ها و مدعی بودن هر چهار تیم حاضر برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی، از داوران سطح اول قاره برای قضاوت بازی‌های این گروه بهره گرفته شود.
ورزشی**۳۹۹۱**۲۰۲۴
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت