17:30 1403/04/06

هزار مددکار اجتماعی در مراکز درمانی فعالیت می کنند

no-photos

تهران- ایرنا- رئیس اداره مددکاری اجتماعی وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر هزار مددکار اجتماعی در مراکز درمانی فعالیت می‌کنند و سال آینده بین ۱۵ تا ۲۰ درصد مداخلات مددکاری اجتماعی را در سطح جامعه نگری خواهیم برد که رویکرد جدیدی در حوزه سلامت و نقطه عطفی در ارائه خدمات مددکاری است.

به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت، محمد حسین جوادی روز چهارشنبه در حاشیه مراسم بزرگداشت روز ملی و جهانی مددکاری اجتماعی افزود: مددکاران اجتماعی بیش از نیم قرن تجربه در وزارت بهداشت دارند و سیاست این حوزه علاوه بر ارائه پروتکل‌هایی در حوزه مددکاری اجتماعی، پیش بردن این حوزه به سمت مددکاری گروهی و جامع نگر است.
وی بیان کرد: همه ساله وزارت بهداشت به عنوان وزارتخانه‌ای که در حوزه مددکاری اجتماعی مرجع است، برنامه‌هایی به منظور بزرگداشت روز ملی و جهانی مددکاری اجتماعی پیش بینی می‌کند و به تبع آن سازمان‌ها و نهادهای مرتبط، برنامه‌هایی را در سطح ملی و استانی برگزار می‌کنند.
رئیس اداره مددکاری اجتماعی وزارت بهداشت ادامه داد: برگزاری مراسمی به این صورت، فرصتی برای توجه و ارزش گذاری به خدمات مددکاری اجتماعی در مراکز درمانی است.
وی اظهار داشت: مددکاری اجتماعی به عنوان یکی از محورها و رکن هایی است که در مجموعه وزارت بهداشت می تواند در حوزه مشارکت اجتماعی و توسعه همکاری های بین بخشی ایفای نقش کند.
جوادی گفت: مددکار اجتماعی، مسائل و دغدغه‌های اقتصادی، اجتماعی، روانی فرد و محیطی که فرد در آن جامعه قرار دارد را بررسی می‌کند و در نظر می‌گیرد و از طریق ویزیت در منزل و حضور در اجتماع، منشا اجتماعی بیماری‌ها را رصد می‌کند و برنامه هایی در جهت مداخله در آن زمینه ارائه می دهد.
اجتمام*۹۴۸۲*۱۱۹۳
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت