14:30 1403/04/06

کشور نیاز فوری به همراهی فضای علمی با دولت دارد

no-photos

ساری– ایرنا- معاون امور حقوقی دولت تاکید کرد: کشور در شرایط ویژه ای در طول تاریخ انقلاب قرار دارد که به همکاری فضای علمی و دانشگاهی با دولت و دیگر مجموعه های نظام نیاز فوری دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر فریدون نهرینی روز چهارشنبه در نشست 'استانداردهای بانکداری بین المللی و آثار عدم تطبیق نظام بانکی با آنها' در دانشگاه مازندران افزود: امروز کشور در وضعیتی است که به کمک همه دانشگاهیان در مسائل متفاوت نیاز دارد.
وی با تاکید بر این که مسائل و مشکلات امروز کشور فقط با کار علمی و پژوهشی قابل حل است، گفت: دیگر دوره مدیریت غیرعلمی به پایان رسیده است و نمی توان بیش از این به کشور آسیب زد.
معاون امور حقوقی دولت افزود: دانشگاهیان نباید خود را از جمع مجموعه دولت کنار بکشند و لازم است به صحنه بیایند تا همه نظرات شنیده شود و دولت آمادگی دارد تا تمامی نظرات را بپذیرد.
** بستن دست سوداگران املاک ملی
نهرینی همچنین با بیان این که سیاست جدی دولت مقابله با سوداگران املاک ملی است، توضیح داد : دولت به صورت جدی به دنبال ساز و کاری است که نه فقط نهاد های غیردولتی، بلکه هیچ نهادی نتواند از این املاک و اموال سوء اسفاده کند یا انها را تغییر کاربری دهد.
وی با بیان اینکه این اموال بخش از میراث ماندگار و هویتی هر منطقه و کشور است، تاکید کرد: نه تنها مسئولان، بلکه مردم نیز موظف هستند در استان مازندران یا در هر کجای ایران که املاک و اموالی در معرض سوء استفاده قرار دارد، از آن حراست کنند.
این مسئول تاکید کرد: در معاونت حقوقی ریاست جمهوری تلاشی در حال انجام است که دست هر نهادی برای سوء استفاده از اموال میراثی و هویتی قطع شود و تمامی این اموال در سراسر کشور احصا و شناسایی شوند.
نهرینی افزود: سازمان میراث فرهنگی یکی از مراجعی است که حتما در این مسیر می تواند اطلاعات خوبی در اختیار دولت قرار دهد ، که باید این سازمان را نیز تقویت و حمایت کرد.
** قاطعیت دولت در اجرایی شدن لایحه شفافیت
معاون امور حقوقی دولت با اعلام این که دولت با قاطعیت به دنبال اجرایی شدن لایحه شفافیت است، گفت: لایحه شفافیت قانونی ناظر بر تمامی فعالیت مسئولان است و براساس این لایحه باید با شفافیت کامل به مردم اعلام شود که کشور در چه وضعیتی است .
وی افزود: بر پایه لایحه شفافیت هیچ کس در برابر پاسخ گویی به مردم مصون نیست و همه مسئولان و مقامات باید به صورت شفاف وضعیت، دارایی و فعالیت خود را در معرض دید مردم بگذارند.
او ادامه داد: این لایحه همچنین به مردم اختیار می دهد که از شایستگی مسئولان در تصدی مقام خود با خبر باشند.
نهرینی همچنین تاکیدکرد: لایحه شفافیت به مردم این اختیار را می دهد تا آزادانه درباره مسئولان نظر دهند و آنها را مورد قضاوت قرار دهند، بدون اینکه کسی در این قضاوت از مصونیت برخوردار باشد.
وی افزود: نظارت و نقد مردم بر ارکان حاکمیت و دولت از جمله اهداف لایحه شفافیت است، تمامی مراجع و مقامات باید در پایگاه های اطلاعاتی خود از میزان حقوق تا امتیازات خود را برای مردم به اشتراک بگذارند.
معاون امور حقوقی دولت گفت: درهای مجموعه دولت برای ورود دانشگاهیان و نخبگان علمی باز است و همه می توانند در کارگروه های دولت ورود کرده و نظرات خودشان را در اختیار دولت قرار دهند.
نهرینی همچنین تاکید کرد: باید همه بدون هیچ چشمداشتی به دولت کمک کنند، زیرا در غیر این صورت این کشور نمی تواند کمر راست کند.
وی افزود: باید همه منافع شخصی را برای منافع جمعی کنار بگذارند تا از این شرایط تاریخی عبور کنیم.
۹۹۱۹/۱۶۵۴
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت