6:12 1403/04/03

برپایی هشتمین شب کانون کارگردانان سینمای ایران

no-photos

هشتمین شب کارگردانان سینمای ایران برای تقدیر از کارگردان‌های نسل‌های مختلف برپا شد.

به گزارش ایسنا، هشتمین شب کارگردانان سینما با حضور جمعی از هنرمندان شامگاه چهارشنبه ۱۵ اسفند ماه با دبیری پوران درخشنده در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

در این مراسم که اجرای آن را داریوش فرهنگ برعهده داشت، هنرمندان و مسئولین حضور دارند.

پوران درخشنده دبیر هشتمین شب کارگردانان سینما در ابتدای این مراسم به هم زمانی برگزاری این جشن با روز درختکاری اشاره کرد و سینما را به مانند درخت تناوری دانست که نیاز به حرص و آفت کشی هم دارد.

او همچنین از هنرمندان درگذشته هم یاد کرد و سپس گفت: خیلی دوست داشتم که آقای انتظامی نیز اینجا بودند. درخواستی از او و وزیر ارشاد داشتم، تا زمانی که سینما به عنوان یک هنر و صنعت از طرف مسئولان شناخته نشود مشکلات کپی رایت، مالیات، بیکاری، ارزش افزوده و هرآنچه که خواسته‌ایم و محقق نشده است پا برجاست. به همین دلیل می‌خواهیم که سینما به عنوان یک هنر صنعت به رسمیت شناخته شود.

او همچنین گفت: جای شهلا ریاحی به عنوان یکی از کارگردانان زن ما که ۶ دهه قبل به عنوان اولین فیلمساز زن در این حوزه فعالیت می‌کرد واقعاً خالی است.

علی درویش‌پور مدیرعامل برج‌میلاد در ادامه این مراسم بیان کرد: خوشحالم که آخرین شب کاری من به میزبانی هنرمندان گذشت. باورم این است که رشد هر جامعه‌ای به فرهیختگی مردمان‌اش است. امشب در فهرست شبهای برج میلاد و به یاد ماندنی من ثبت خواهد شد.

سپس کلیپی از هنرمندان درگذشته این چند سال سینما پخش شد.

داریوش فرهنگ در بین صحبت‌های خود به سالگرد درگذشت رسول ملاقلی پور و همایون شهنواز هم اشاره کرد.

در ادامه مراسم محسن امیر یوسفی رئیس کانون کارگردانان در سخنانی کوتاه بیان کرد: وقتی در حوزه سینما، کار صنفی میکنی متوجه زحمت افراد در دوره‌های قبل می‌شوید.

محمدجواد حق‌شناس عضو شورا شهر تهران که در این مراسم حضور داشت، اظهار کرد: موفقیت سینمای کشور در این سالهای اخیر وامدار بزرگان و پیشکسوتان سینمایی است. نقشی که امروز سینما در عرصه فرهنگ و جامعه سازندگی دارد نقشی بی بدیل بوده و انکار ناپذیر است.

تقدیر از وحید جلیلوند

در ادامه مراسم از وحید جلیلوند کارگردان سینما به عنوان اولین هنرمند در این مراسم تقدیر شد و داریوش فرهنگ گفت که اولین این تقدیر به معنای خوش آمد گویی به این هنرمند برای ورودش به سینمای حرفه‌ای است.

در این قسمت با حضور پوران درخشنده، مصطفی کیایی محسن امیر یوسفی و علی درویش‌پور تندیس کانون کارگردانان و لوح تقدیر را به وحید جلیلوند اهدا کردند.

جلیلوند در سخنان کوتاهی گفت: دریافت این هدیه برای من بسیار ارزشمند است و امیدوارم سایه همه بزرگان سینمایی که در این مراسم هستند بر سر ما باشد.

تقدیر از مرضیه برومند
دومین تقدیر شب کارگردانان به مرضیه برومند اختصاص داشت.

[p] پیروز حناچی شهردار تهران، محمد جواد حق شناس عضو شورای شهر تهران، سیروس الوند، بهمن فرمان‌آرا، مرضیه برومند، احترام برومند، فرشته طائرپور، همایون اسعدیان، محسن امیریوسفی، محمد بزرگ‌نیا، پوران درخشنده، غلامرضا موسوی، کتایون ریاحی، علی اکبر ثقفی، وحید جلیلوند، کامران ملکی، مصطفی رزاق کریمی، مرتضی رزاق کریمی، احمد امینی، علیرضا امینی، امیر عرب، خسرو معصومی، مصطفی کیایی، سیامک شایقی، سعید پورصمیمی، روح الله حجازی، مقصود جباری، نادر مقدس، واروژ کریم مسیحی، بروز نیک نژاد، مجید توکلی، علیرضا داودنژاد، پناه برخدا رضایی، مهرداد اسکویی، ابراهیم مختاری، نوید محمودی، بهروز افخمی، محمد تهامی نژاد، آرش معیریان، علی قائم‌مقامی، قربان محمدپور، افسانه پاکرو و … حضور داشتند.

این خبر بروز رسانی می‌شود

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت