8:57 1403/04/08

محفل تکریم بازماندگان شهید محمدرضا حمیدی برگزار شد

no-photos

محفل تکریم بازماندگان شهید محمدرضا حمیدی از رزمندگان اطلاعاتی دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش ایسنا، حقیقت پور از رزمندگان پیشکسوت واحد اطلاعات و امنیت سپاه در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که در مراسم تکریم بازماندگان شهید محمدرضا حمیدی سخن می‌گفت بیان کرد: محمدرضا برای ما نیروهای اطلاعاتی در آن دوران مجید بود. من توفیق آن را داشتم که در اوج مبارزاتمان با نفاق و ضد انقلاب، مسئول مجید بودم. با او کار کردم و جنگیدم و در عملیات خیبر نیز با هم بودیم.

وی با اشاره به این که شهدای اطلاعات مظلوم هستند گفت: اگر شهدای اطلاعات سپاه سازماندهی می‌شدند و برای معرفی آنها برنامه ریزی داشتیم امروز می‌توانستیم شهید حمیدی را مانند شهید حججی به عنوان یک الگو در واحد اطلاعات سپاه معرفی کنیم. اما متأسفانه شرایط به گونه‌ای پیش رفت که ما مجبور بودیم حتی به دلیل ماهیت کارمان نمی‌توانستم لباس سپاه را بر تن داشته باشیم و یا به خانواده‌هایمان نگوییم که چه کار انجام می‌دهیم.

حقیقت پور ادامه داد: باید دست پدر و مادر شهید حمیدی را بوسید چرا که آنها فرزندشان را به درستی تربیت کردند. شهید حمیدی ویژگی‌های خاصی داشت و من می‌توانم بگویم او یک شهید مجاهد عارف بود و به طور عادی به شهادت نرسید. در شب عملیات خبیر من آخرین عکس از او گرفتم در جمعی که در آن منطقه حضور داشتیم مشخص بود شهادت چند نفر قطعی است. یکی دیگر از آن بچه‌های دانشمند مجاهد، عمران پستی بود. از آن جمع که حدود ۱۴ یا ۱۵ نفر بودیم فقط ۵ نفر اکنون زنده هستیم.

این پیشکسوت اطلاعاتی سپاه با اشاره به وقایع ۱۶ تیر، ۱۲ اردیبهشت و ۱۹ بهمن که موسی خیابانی در آن کشته شد توضیح داد: این تاریخ‌هایی که نام بردم و توفیقاتی در آنها داشتیم حاصل مجاهدت نیروهایی همچون شهید محمدرضا حمیدی بود که ضربات کشنده به منافقین وارد کرد و به تعبیر دیگر تمام توفیقات اطلاعات سپاه حاصل غیرت چنین بچه‌هایی بود. اگر چه فیلم ماجرای نیمروز در راستای نمایش مجاهدت نیروهای اطلاعاتی ساخته شد اما در این فیلم تنها اندکی از وقایع با حقایق آن زمان انطباق داشت. من این موضوع را به سازندگان فیلم ماجرای نیمروز یادآور شدم. بچه‌های اطلاعات سپاه انسان‌های عارف و مجاهد بودند.

حقیقت پور توضیح داد: عملیات ۱۹ بهمن حدود ۴۵ روز به طول انجامید. هنگامی که به مشکل یا گره برمی‌خوردیم افرادی همچون شهید حمیدی دعا و مناجات می‌کردند. اگر چه او سن و سال کمی داشت اما من به حالت‌هایی که داشت حسرت می‌خوردم. به عنوان مثال لیستی برای خود تهیه کرده بود که در نماز شب‌هایش نام ۴۰ مؤمن را از روی آن می‌خواند. شهید حمیدی اهل سلوک و ذکر شبانه بود. در واقعه ۱۹ بهمن به مشکل برخورده بودیم تا این که او یک نکته قرآنی را به ما یادآور شد این که شب را برای ما پوشش قرار داده‌اند. با توجه به این نکته ما توانستیم کار رصد نیروهای منافق را پی بگیریم.

این پیشکسوت اطلاعات و امنیت با اشاره به ویژگی‌های رفتاری شهید محمدرضا حمیدی بیان کرد: محمدرضا روح مناجات داشت. پدر او اگرچه نماینده مجلس بود اما یکی از آقازاده‌های شجاع به حساب می‌آمد. اهل دعا و نماز شب بود و در طول مدتی که با او کار می‌کردم حتی یک کلمه لغز به زبانش نیامد. از همین روز باید بگویم باید محفل باشکوه‌تری که در شأن مقام این شهید است برگزار کنیم. برای او حیف بود که مانند یک انسان عادی از دنیا برود. شهید حمیدی می‌تواند مانند شهید حججی برای نسل امروز ما یک مدل و الگو باشد.

در بخش دیگر این مراسم، آیت الله سیدهاشم حمیدی پدر شهید محمدرضا حمیدی گفت: خدا جان‌های مؤمنان را خرید تا به آنها بهشت بدهد. او از نیروهای سپاهی بود و در غائله کردستان و جنگ تحمیلی به این خطه رفته بود و در آن جا حین مبارزه با نیروهای کومله و دموکرات مجروح شد. در این مجروحیت یک کلیه اش را از دست داد. پس از آن مجدد خواست به جبهه برود اما چون یک سپاهی بود به او اجازه ندادند تا این که از محل کارش مرخصی بدون حقوق گرفت و به عنوان نیروی داوطلب در عملیات خبیر حضور یافت تا این که به شهادت رسید.

این پدر شهید یادآور شد: در آن دوران من نماینده مجلس بودم روزی به خانه یک شهید ارتشی رفتیم که خانواده آنها ۵ عضو داشت. در آن خانه گفتم که عنوان کنند که من هم پدر شهید هستم که بدانند با آنها هم درد هستیم و روحانیت نیز سهمی در جبهه داشته است. یکی از نصیحت‌های محمدرضا این بود که این اگر از سپاه برای شما چیزی آوردند نپذیرید چرا که به آن احتیاجی ندارید.

به گزارش ایسنا، در بخش دیگر محفل بازماندگان شهید محمدرضا حمیدی، حجت‌الاسلام مولایی از اعضای انجمن پیشکسوتان سپاه در سخنانی توضیح داد: در چنین مراسم‌هایی که ذکر صالحین در آن می‌شود رحمت خدا نیز با آن نازل و همراه خواهد شد. ما می‌توانیم با حضور در این مراسمها دریابیم که شهدا چه ویژگی‌هایی داشتند. آنها دنبال پست با مقام دنیوی نبودند. همچنین از کسی نیز طلب ندارند و تنها خواسته‌هایش این است که حق ولایت را ادا کنیم.

انتهای پیام

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت