0:07 1403/04/02

جاذبه های مسکونی در شهر جدید بینالود افزایش می یابد

no-photos

مشهد – ایرنا – وزیر راه و شهرسازی گفت: برای افزایش جمعیت شهر جدید بینالود جاذبه های مسکونی و بسترهای حمل و نقل این شهر افزایش می یابد.

محمد اسلامی عصر پنجشنبه در مراسم بهره برداری و آغاز چند پروژه عمرانی در شهر جدید بینالود افزود: بینالود در منطقه ای بسیار زیبا جانمایی شده که برای استقبال از اقامت در این شهر برنامه های ویژه ای در نظر گرفته شده است.
وی اظهار داشت: برنامه این وزارتخانه برای توسعه سکونت در شهر جدید بینالود با توسعه فضای کسب و کار همراه است که در این راستا شهرک صنعتی در کنار شهر جدید بینالود قرار گرفته است.
وی گفت: علاوه بر این نعمت های الهی، جاذبه های کوهستانی و زیبایی طبیعت شهر بینالود بسیار در خور توجه است.
وزیر راه و شهرسازی افزود: این جاذبه ها زمینه توسعه اقتصاد گردشگری را در شهر جدید بینالود فراهم می کند
لذا می توان با تمرکز بر امور فرهنگی و ورزشی در کنار این جاذبه ها به ارتقای بینالود کمک کرد و جذابیت های آن را افزایش داد.
وی اظهار داشت: این وزارتخانه بر فعالیت هایی که بتواند جاذبه اسکان را در بینالود افزایش دهد، تمرکز کرده است.
وی گفت: در طراحی شهر جدید بینالود، از طریق ایجاد واحدهای مسکونی ویلایی، تنوع در این شهر ایجاد می شود که می تواند برای مردم جذابیت ایجاد کند.
اسلامی با بیان اینکه نیروگاه بادی با راندمان مطلوب از جاذبه های شهر جدید بینالود است افزود: توسعه این نیروگاه می تواند یکی از فعالیت هایی باشد که جذابیت سکونت در بینالود را برای شرکت های دانش بنیان که می توانند در طراحی، ساخت، نگهداری و بهره برداری از این نیروگاه فعالیت کنند، افزایش دهد.
وی توسعه قطارهای حومه ای را از برنامه های این وزارتخانه عنوان کرد و اظهار داشت: ایجاد قطار حومه ای از مشهد به بینالود و اتصال آن به خط ریلی مشهد – نیشابور به طول هفت کیلومتر توسط شرکت عمران شهر جدید بینالود مورد مطالعه قرار گرفته است.
وی گفت: شرکت شهرکهای جدید و راه آهن جمهوری اسلامی باید در یک برنامه زمان بندی مشخص زمینه اتصال ریلی به شهر جدید بینالود را فراهم کنند.
اسلامی در باره تامین اعتبار پروژه قطار حومه ای بینالود نیز افزود: این پروژه از جمله طرحهای مشترکی است که صاحبان کسب و کار و مدیران شرکت عمران طرحهای جدید باید به طور مشترک اعتبار آن را تامین کنند.
وی اظهار داشت: از آنجا که بینالود قطب صنعتی منطقه به شمار می رود، راه اندازی قطار حومه ای می تواند به توسعه این شهر کمک کند.
مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید بینالود نیز گفت: ۲۴۰ واحد مسکن مهر و چند پروژه دیگر عمرانی در مجموع با هزینه ۳۸۱ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی در این شهر به بهره برداری رسید.
حمیدرضا یزدانی افزود: بوستان ارم به مساحت دو هکتار، آماده سازی و روسازی خیابانها به مساحت ۵۰ هزار متر مربع، مجتمع فرهنگی و ورزشی به مساحت بیش از دو هزار متر مربع، یک تقاطع غیر همسطح در جاده منتهی به بینالود نیز از دیگر طرحهایی بود که با حضور وزیر راه و شهرسازی در شهر جدید بینالود مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی اظهار داشت: همچنین عملیات اجرایی مجتمع خدماتی بین راهی با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال و کتابخانه عمومی با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال در شهر جدید بینالود آغاز شد.
شهر جدید بینالود با جمعیت ۶۲۰۰ نفر در ۵۵ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.
۳۰۲۷/۷۴۸۹ / ۶۰۵۳
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت