23:22 1403/04/03

وزیر نفت:وزارت نفت توجه ویژه ای به خوزستان دارد

no-photos

دزفول – ایرنا – وزیر نفت با اشاره به طرح های در دست اقدام این وزارتخانه در حوزه مسئولیت های اجتماعی در خوزستان گفت: وزارت نفت توجه ویژه به استان خوزستان دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا بیژن نامدار زنگنه عصر پنجشنبه در نشست بررسی اجرای طرح های بزرگ خوزستان در سرسرای جلسات سد کرخه افزود: بخشی از اقدامات مربوط به استان خوزستان و اندیمشک در سفر امروز دستور داده شد و پیگیری می شود.
وی با بیان اینکه دستور لازم برای گازرسانی روستایی در مناطق کوهستانی خوزستان داده شده گفت: تولید نفت، ایجاد اشتغال و امید بخشی به جامعه از اولویت های این وزارتخانه است که البته گام های ارزنده ای در این زمینه برداشته شده است.
وی با اشاره به نیازهای طرح شده توسط مسئولان اندیمشک ادامه داد: برای رفع مشکلات در زمینه موانع سد بالارود، احداث جایگاه سی ان جی و سایر موارد مرتبط با وزارت نفت همکاری لازم صورت می گیرد.
غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز با تاکید بر لزوم توسعه متوازن در سطح خوزستان به تشریح مشکلات در مناطق مختلف پرداخت و گفت: با تحقق طرح های حوزه نفت در خوزستان شاهد جهش خوبی در منطقه در بخش اشتغال و اقتصاد خواهیم بود.
رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و نماینده اندیمشک نیز در این نشست گفت: در شرایط تهدید و تحریم شاهد تحقق طرح های بسیار خوبی هستیم که این مهم نشان دهنده تلاش خدمتگزاران نظام اسلامی است.
فریدون حسنوند با تشریح برخی مشکلات در حوزه بیکاری و فقر بیان کرد: برای رفع این مشکلات نیازمند حمایت هرچه بیشتر مسئولان هستیم.
فرماندار اندیمشک نیز گفت: سد بالارود با ظرفیت ۱۳۵ میلیون متر مکعب و تامین آب کشاورزی بخش زیادی از زمین های پایین دست با پیشرفت فیزیکی قابل توجهی، آماده آبگیری در سال آینده است.
پیمان جهانگیری افزود: جابجایی برخی خطوط انتقال نفت در برخی مناطق برای آغاز آبگیری این سد ضروری است.
وی همچنین با اشاره به ضرورت جابجایی شرکت پخش فرآورده های نفتی این شهر بیان کرد: با توجه به توسعه شهر اندیمشک و قرار گرفتن شرکت مذکور در مرکز شهر و ترافیک سنگین نیازمند انتقال این شرکت هستیم.
فرماندار اندیمشک ادامه داد: شرکت پخش فرآورده های نفتی ناحیه اندیمشک از قدیمی ترین واحدهای پخش است که در چندین دهه با دریافت سه فرآورده نفتی از طریق خطوط سراسری از پالایشگاه آبادان با ظرفیت حدود ۶ میلیون لیتر تغذیه روزانه، سوخت مورد نیاز شمال خوزستان و استان های ایلام و لرستان در ایام تعطیلات نوروز و اربعین، کردستان و در مواقع خاص کرمانشاه (نیروگاه بیستون) را برعهده دارد.
به گزارش ایرنا عملیات اجرایی پتروشیمی خلیج فارس اندیمشک روز پنجشنبه در آیینی با حضور وزیر نفت در بخش الوار گرمسیری آغاز شد.
این پتروشیمی در زمینی به مساحت ۹۰ هکتار اجرا می شود؛ مدت زمان اجرای این طرح ۳۶ ماه خواهد بود و ۳۸۸ میلیون دلار برای هزینه ساخت و بهره برداری آن پیش بینی شده ‌است.ظرفیت تولید این پتروشیمی ۲۰۰ هزار تن در سال است.
این طرح نخستین طرح تولید «اتیلن اکساید» با خوراک گازی است که ۳۸۸ میلیون دلار برای ساخت و بهره برداری آن پیش بینی شده است.
پتروشیمی کیمیای اندیمشک نیز ۲ هفته پیش با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کلنگ زنی شد.
۷۲۸۱/۳۰۲۲/ ۶۰۳۷
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت