15:43 1403/04/06

چمران: فشار می آورند تا صدای موافق ترامپ شنیده شود

no-photos

تهران- ایرنا- عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: عده ای فشار می آوردند که صدایی موافق ترامپ شنیده و کشور دوصدایی شود. باید قدرت خودمان را حفظ کنیم. همان طور که در این ۴۰ سال حفظ کردیم باید با جهش علمی و فن‌آوری جلوتر برویم.

به گزارش ایرنا، «مهدی چمران» عصر پنجشنبه در همایش کانون مهندسین جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (جمنا) تحت عنوان «در گام دوم» در مسجد امام صادق (ع) تهران گفت: مردم بزرگتر از مشکلات و رهبری و مکتب بزرگتر از مردم هستند. شهید چمران برای انقلاب سه اصل ایدئولوژی، رهبری و امکانات یا توان انقلاب قائل بود، بیانیه گام دوم می‌تواند راهبرد و منشوری برای حرکتی خوب باشد به شرطی که با آن شعار گونه رفتار نکنیم.
رئیس سابق شورای شهر تهران اظهار داشت: چند روز پیش یکی از رسانه ها پرسید اگر لوایح چهارگانه مفید نیست به جایش چه داریم؟ گفتم اقتصاد مقاومتی داریم که می تواند پاسخگوی ما باشد.
چمران ادامه داد: چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را پشت سرگذاشته‌ایم و هرسال می‌شنیدیم که می گفتند امسال آخرین سال انقلاب است مثلا سال اول پیروزی انقلاب می‌گفتند این انقلاب یک سال دوام نمی آورد.
وی افزود: در جامعه اسلامی مهندسین گفتم یکی از کسانی که همراه امام (ره) به ایران آمد و سالها در آمریکا و اروپا مبارزه خوبی کرده بود و پس از انقلاب مسئولیت گرفت اما پس از برکناری، ضد انقلاب و سپس بازداشت و اعدام شد به من می‌گفت نسبت درونی با امام (ره) داریم اما انقلاب را اصلاح می‌کنیم و بقیه را کنار می‌گذاریم و خودمان انقلاب را به دست می گیریم.
نایب رئیس جمنا یادآور شد: شب حادثه پاوه در دفتر شهید چمران در نخست وزیری به شکل غیر مستقیم با بی‌سیم ژاندارمری پاوه در ارتباط بودم وقتی گفتند پاسگاه را زدند و سپس صدا قطع شد، گفتم تمام شد! حتی یکی از رادیوهای بیگانه گفته بود چمران کشته شده است. به مرحوم حاج احمد آقا تلفن زدم و همه ناراحتی خودم را به او منتقل کردم تا آنکه آن شب امام (ره) آن پیام زیبا را دادند که در تاریخ ماندگار شد.
چمران اضافه کرد: روزی یک شخصیت بزرگ به اتاق آمد نقشه را نشانش دادم و گفتم اگر پاوه سقوط کند کردستان هم سقوط می کند. او به قدری نگران شد که ممکن بود سکته کند. در نهایت به بهای خون پاک شهدا و هدایت الهی امام، خداوند نخواست که این اتفاق بیفتد.
این فعال اصولگرا در ادامه به پیام امام (ره) اشاره کرد و گفت: آن شب ایشان پیام دادند؛ صبح فردا اطراف نخست وزیری هیاهویی به پا شده بود مردم می‌خواستند به پاوه اعزام شوند.
وی عنوان کرد: نخستین نیرویی که به پاوه فرستادیم تیپ نوحد ارتش (نیروی ویژه هوابرد) بود آنها را با هواپیما به سنندج و سپس با هلی کوپتر به پاوه فرستاده شدند. تا ساعت ۹ صبح نیروهای رزمنده مجروح بدون غذا و سلاح کافی پاوه را آزاد کردند و با هیبت، قدرت و صلابت فرمان حضرت امام (ره) دشمن گریخت و ۲۰ تا ۲۵ پاسدار کرد و ۲۵ تا ۲۶ پاسدار زخمی غیرمحلی مقابل ۱۵ هزار نیروی مهاجم توانستند آنجا را آزاد کنند. ما این گونه انقلاب را محافظت کردیم.
چمران با یادآوری تاسیس ستاد جنگ های نامنظم با فرمان امام و توسط حضرت آقا و شهید چمران، تاکید کرد: مردم بدون هیچ اعلامی به شکل داوطلبانه می خواستند عضو شوند به طوری که چند بار اسلحه ژ-۳ تمام شد. بار آخر گفتند دیگر ژ ۳ نداریم چون نمی دانستند مکان نگهداری این اسلحه کجاست به ما ام-یک دادند و آن هم تمام شد و به تهران آمدم به ما برنو دادند البته با آن نجنگیدم.
وی اظهار داشت: شهید چمران نامه ای نوشت و آنرا به همسر لبنانی خود و سرهنگ کمیته رئیس وقت رکن ۲ ارتش داد که به دست حافظ اسد رئیس جمهوری وقت سوریه برسانند. یک روز که اتفاقی در تهران بودم گفتند فردی از فرودگاه مهرآباد زنگ زده است که زبانی غیر از عربی بلد نیست بعدها فهمیدم نام او ابوواحد و از مسئولان امنیتی و گردن کلفت های حکومت اسد است. به فرودگاه رفتیم زیر یک هواپیمای ۷۴۷ مسافری پر از کلاشینکف، کلت ماکاروف و آر پی جی۷ بود.
عضو شورای مرکزی جمنا افزود: ۴۰۰ برنوی که به ما داده شد موقع تحویل فهمیدیم که تعداد آن را ۶۰۰ عدد نوشته شده است. یا این تعداد را اشتباه نوشته شده بودند یا فردی که این سلاح ها تحویل داده بود چون احتمال می داد شماری از آنها در جبهه گم می شود تعداد آنرا بیشتر نوشته بود.
چمران تاکید کرد: سلاح ما این طوری تامین می‌شد و ما با این امکانات جنگیدیم و پیروز شدیم. در این ۴۰ سال جهشی عمل کردیم سرعت ما از میانگین جهانی زیادتر بود. هم اکنون هم در فناوری، علم و صنعت جلوتر یا پا به پای جهان حرکت کنیم.
این فعال اصولگرا خاطرنشان کرد: زمانی پشت دیوارهای بصره بودیم که متاسفانه متوقف شدیم و نتوانستم جلو برویم امروز هم پشت دیوارهای رژیم اشغالگر اسرائیل هستیم. سید حسن نصرالله در سخنرانی روز بیست و دوم بهمن ماه گفت که ما از این دیوار ها عبور می کنیم. رژیم صهیونیستی هم که فکر می کرد می خواهند از این دیوار عبور کنند روی دیوارها سیم های خاردار بلند کشید. ما الان پشت دیوارهای رژیم صهیونیستی هستیم.
چمران با بیان اینکه سوریه تنها کشوری بود که زمان جنگ به ایران کمک کرد، گفت: حافظ اسد در حد توانش کمک هایی می کرد. آقای رحیم پور ازغدی در این باره گفته است مردانگی این است که ما هم به سوریه کمک کنیم. مردانگی، اسلام و هم دفاع از مرزها
ی کشورهای خودمان این را می گوید.
وی افزود: اسرائیلی که فریاد می کشید از نیل تا فرات امروز به مرزهای کنونی خود چسبیده اند. اسرائیل قبل از انقلاب به لبنانی‌ها می گفت شما را به حساب نمی آوریم و ارتش دخترانمان را برای جنگ می‌فرستیم. حزب الله لبنان ۳۳ روز مقابل آنها مقاومت کرد. فلسطینی که در کمپ دیوید خود را تسلیم کرد در غزه ۲۲ روز و ۵۲ روز مقابل اشغالگران مقاومت کرد و موشک‌های آنها باعث شد وزیر جنگ رژیم صهیونیستی استعفا کند.
چمران بیان کرد: متاسفانه دانسته یا نادانسته سازماندهی درست و صحیحی نداریم. دچار بی‌تدبیری هستیم کشوری که صادرکننده گوشت است دچار بی تدبیری در توزیع آن است. آنها این فشارها را می آوردند که صدایی موافق صدای ترامپ شنیده و کشور دو صدایی شود. ما باید قدرت خودمان را حفظ کنیم همانطور که در این ۴۰ سال حفظ کردیم باید با جهش علمی و فن‌آوری جلوتر برویم.
شبک**سیام *۳۲۰۲**۱۳۹۲
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت