9:41 1403/04/09

رویکرد مبارزه با قاچاق درکشور نیازمند تغییر است

no-photos

بوشهر- ایرنا- معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور گفت: با توجه به شرایط جدید حوزه صادرات و واردات کشور رویکرد مبارزه با قاچاق کالا نیازمند تغییر است.

به گزارش ایرنا، عبدالله هندیانی روز یکشنبه در نشست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان بوشهر افزود: در مقطعی کالا بصورت قاچاق وارد کشور می شد ولی امروز باید راهکاری اندیشید تا از خروج کالا از کشور جلوگیری شود.
وی بیان کرد: اتفاق رخ داده که منجر به اختلاف قیمت ارز با کشورهای همسایه شده باعث شده تا خروج برخی اقلام به خارج از کشور افزایش یابد.
هندیانی ادامه داد: این درحالی است که درگذشته تنها دغدغه واردات کالاهای ممنوعه به کشور بود ودر این ارتباط باید دستگاه هایی مانند نیروی انتظامی و مرزبانی برای مقابله با ورود محموله ها توانمند می شدند.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در فرمان تاسیس ستاد همه دستگاه ها را به مبارزه با قاچاق کالا و ارز الزام کرد که این تکلیف مضاعفی را برای دستگاه های ذیربط در این حوزه ایجاد کرده است.
این مسئول اظهار داشت: در جنگ مالی مدرنی که برای کشور رخ داده قاچاق مهم ترین چالش آن است زیرا نه تنها ضربه های اقتصادی مرتبط با این جنگ را تشدید بلکه مقابله با آن را سخت تر می کند.
هندیانی افزود: شرایط جنگ اقتصادی کشور نیازمند دفاع اقتصادی همه جانبه است و وقتی دشمنان ایران در اقدامی بی سابقه نفر به نفر خود را با شرکت های طرف کار ایران می فرستند تا همکاری های خود را با کشور قطع کنند در مقابل ما نیز باید بصورت نفر به نفر در برابر آنها ایستادگی کنیم.
وی اظهار داشت: امروز وجود استان بوشهر برای حاکمیت بزرگترین فرصت در حوزه رفع تحریم هایی است که امروز کشور با آن مواجه است.
هندیانی بیان کرد: استان بوشهر ویژگی های خاصی دارد که این ویژگی ها باعث می شود تمرکز به حوزه های مختلف بسیار متفاوت شود.
وی یادآور شد: اکنون حوزه های گرانی اجناس و احساس روانی کمبود برخی اقلام را داریم که برای نمونه میزان واردات گوشت نسبت به سال گذشته افزایش دارد ولی احساس روانی مردم برای گوشت تامین نشده است.
هندیانی گفت: علت این است که در حوزه های مختلف مجموعه های مدیریتی احساس وضعیت موجود را در خود نهادینه نکرده اند.
وی اظهار داشت: شاید سال ۹۸ دشمن برای جنگ اقتصادی شرایط متفاوتی را برای کشور ترسیم و مشکلات جدیدی ایجاد کند که این می طلبد مسئولان ذیربط هوشیارتر از گذشته باشند.
وی گفت: در این ارتباط باید رصد و دیده بانی، پیش بینی وقایع، تصویرسازی آینده وپیش بینی سناریوهای مورد نیاز در دستور کار قرار گیرد.
۶۰۴۳/۷۲۱۲
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت