7:13 1403/04/06

چند میلیون معلول در کشور وجود دارد؟

no-photos

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه اجرای قانون جامع حمایت از معلولان نیازمند تامین بودجه است، گفت: یک میلیون و ٥٠٠ هزار معلول در کشور داریم که ۸۰۰ هزار نفر از آنها دارای معلولیت شدید هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل، دکتر"وحید قبادی دانا" در نشست مقدماتی جلسه شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی که در وزارت رفاه برگزار شد، با اشاره به دستورکار دوم نشست مقدماتی شورای عالی رفاه پیرامون قانون جامع حمایت از معلولان و برگزاری جلساتی در زمینه مناسب‌سازی و هماهنگی گفت: در زمینه دستگاه‌های مسئول ۳۲ موضوع احصا شده است.

وی با اشاره به تشکیل شبکه ملی مردم نهاد معلولان و انتخاب نماینده انجمن‌های صنفی و تدوین شش آیین‌نامه در این باره گفت: در زمینه اعتبارات نیز ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تعیین شد که در ۳۴ عنوان فعالیت تقسیم بندی شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: حسن این قانون ضمانت اجرایی خوبی است که برای متخلفین از قانون دارد. اطلاع رسانی وجود این قانون و تسری آن در کشور نیز مهم است که صداوسیما و سازمان تبلیعات کمک می‌کنند.
دکتر قبادی دانا در پایان با بیان اینکه اجرای قانون جامع حمایت از معلولان نیازمند تامین بودجه است، تاکید کرد: یک و میلیون و ٥٠٠ هزار معلول در کشور داریم که ٨٠٠ هزار نفر از آنها دارای معلولیت شدید هستند و از این تعداد که از این تعداد ۲۵ هزار نفر حق پرستاری و ۴۰ درصد حقوق می‌گیرند.

.

۱۷۲۳۱

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت