10:48 1403/04/06

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه یکشنبه تا صبح دوشنبه

no-photos

تهران-ایرنا-اهدای نشان ذوالفقار به فرمانده نیروی قدس سپاه ازسوی فرمانده معظم کل قوا،روش ترخیص یک روزه کالاهای اساسی از گمرکات طراحی شد،آمریکا هند را برای قطع واردات نفت ونزوئلا تحت فشار قرار داد و رهبران دموکرات آماده نبردی تازه با ترامپ شدندازمهمترین خبرهای ۱۲ ساعت گذشته ایرنا بود.

اخبار داخلی
*********
تهران-سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ازسوی فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به دریافت نشان ذوالفقار مفتخر شد.
تهران-سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: براساس مصوبه روز یکشنبه اعضای کمیسیون در صورت تصویب نهایی مرخصی زایمان بانوان کارمند با پرداخت حقوق ۹ ماهه می شود.
کرج-معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با بیان اینکه اکنون ۲۶ درصد از جمعیت کشور معادل ۲۲ میلیون نفر در روستاها زندگی می کنند،گفت: با اتخاذ تدابیر لازم نرخ مهاجرت روستائیان به شهرها کاهش می یابد.
کیش-رئیس فدراسیون جهانی تکواندو در پیامی برگزاری سومین دوره مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی را موفقیت آمیز توصیف و از دست اندرکاران این مسابقات و میزبانی جزیره کیش قدردانی کرد.
تهران-معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: افزایش سرسام آور قیمت ها برای پروژه های مسکن مهر در سراسر کشور مشکل ایجاد کرده است.
تهران-سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس گفت: روش خاصی برای ترخیص یک روزه تمامی کالاهای اساسی مانند نهاده‌های دامی،گوشت، دارو و… از گمرکات کشور طراحی شده است تا نیاز مردم به این کالاها به راحتی رفع شود.
تهران-رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس نقش بلغارستان در حفظ توافق برجام را سازنده خواند و گفت: تهران و صوفیه از ظرفیت های بالایی برای توسعه همکاری ها برخوردارند.
زنجان-مدیرکل بازرسی نهادهای اقتصادی و مالی نهاد ریاست جمهوری گفت: بروز بخش قابل توجهی از فساد،ضعف،ناکارآمدی ها و ایجاد نارضایتی در مردم ناشی از انتصاب های بد و ضعیف مدیران و مسئولان است.
اخبار خارجی
**********
تهران-ارزیابی های سازمان ملل متحد حاکی از آن است که حدود هفت میلیون کودک یمنی در سن تحصیل هستند که حدود دو میلیون نفر از آن ها به دلیل جنگ و تخریب زیرساخت های آموزشی این کشور از تحصیل محروم هستند.
تهران-ده ها هزار نفر از مردم هلند با برگزاری راهپیمایی در آمستردام پایتخت خواستار اقدامات قوی تر دولت این کشور در زمینه تغییرات آب و هوایی شدند.
تهران-نماینده آمریکا در امور ونزوئلا گفت: واشنگتن هند را تحت فشار قرار داده است تا از دولت 'نیکولاس مادورو' رئیس جمهوری ونزوئلا نفت خریداری نکند.
تهران-«عبداللطیف القانوع» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت: حماس کابینه جدید تشکیلات خودگردان فلسطین را به رسمیت نمی شناسد.
تهران-هیات وزیران در جلسه عصر یکشنبه و در آستانه سفر مهم پیش روی رئیس جمهوری به کشور عراق، زمینه توسعه همکاری های سیاسی،اقتصادی،علمی و فرهنگی دو کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.
تهران-همزمان با بازگشت رئیس جمهوری الجزایر به این کشور، نیروهای پلیس و ارتش الجزایر تدابیر شدید امنیتی را در سراسر این کشور به اجرا گذاشتند.
تهران-نیروهای دموکراتیک سوریه یکشنبه شب از ازسرگیری حملات نظامی به مواضع گروه تروریستی داعش در روستای باغوز واقع در شرق دیرالزور سوریه خبر دادند.
تهران-ارتش یمن با دو فروند موشک «زلزال ۲» پایگاه نظامیان سعودی را در جنوب عربستان هدف قرار داد.
مسکو-ساخت نخستین پایگاه فضایی غیردولتی در روسیه کلید خورده است و قرار است طبق برنامه در سال ۲۰۲۵ نخستین فضاپیما از این پایگاه برای اعزام گردشگر به فضا پرتاب شود.
تهران-«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه گفت: ترکیه اجازه ایجاد یک کمربند تروریستی در شمال سوریه علیه خود را نمی دهد.
تهران-تیم فوتبال آرسنال در دیدار حساس برابر منچستریونایتد به برتری دو بر صفر دست یافت.
نیویورک-بنیانگذار گروه صلح طلب کدپینک که به تازگی از ایران بازگشته است، گفت: در بدو ورود به واشنگتن با اف بی آی مواجه شدیم که وقتی به ایران رفتیم چنین چیزی نبود.
تهران-تارنمای آکسیوس گزارشی از یک جلسه حامیان مالی حزب جمهوریخواه با ترامپ منتشر کرد و نوشت: رئیس جمهوری آمریکا در این نشست بحث برانگیز گفت که دموکرات ها از یهودیان نفرت دارند و اگر او نامزد نخست وزیری اسرائیل شود ۹۸ درصد آرا را به دست می آورد.
تهران-رهبران حزب دموکرات به طرح احتمالی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای درخواست ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بودجه به منظور ساخت دیوار در مرز مکزیک واکنش نشان داده و هشدار دادند که درصورت ارائه چنین درخواستی دولت دوباره تعطیل و ترامپ وادار به پذیرش شکست می شود.
تهران-منابع خبری یکشنبه شب گزارش دادند که در عملیات مشترک نیروهای چندملیتی در منطقه دریاچه چاد، دستکم ۴۰ تن از نیروهای بوکوحرام کشته شدند.
پکن-'مون جائه این' رییس جمهوری کره جنوبی در نخستین مقصد تور ۷ روزه خود به سه کشور عضو اتحادیه 'آ.سه.آن' یکشنبه شب وارد برونئی شد.
شبک**۱۳۹۲
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت