16:42 1403/04/04

بند مربوط «تأمین منابع مالی تبلیغات» به کمیسیون شوراها ارجاع شد

no-photos

نمایندگان مجلس شورای اسلامی نتوانستند درباره منابع تأمین مالی تبلیغات و فعالیت‌های انتخابات تصمیم گیری کنند و آن را جهت بررسی به کمیسیون شوراها ارجاع دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس، وکلای ملت با ارجاع بند مربوط به منابع تأمین مالی تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی و محدودیت‌های آن به کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور جهت بررسی مجدد موافقت کردند.

در این بند آمده است که احزاب، گروه‌های سیاسی و داوطلبان شرکت در انتخابات باید تمامی مصارف و مخارج مرتبط با فعالیت‌های انتخاباتی و هزینه‌های تبلیغاتی خود و منابع تأمین مالی این هزینه‌ها و میزان کمک‌های مالی نقدی و غیرنقدی دریافتی را به نحو شفاف در سامانه مالی انتخابات ثبت کنند.

در بخش دیگری از این بند آمده است که نماینده مالی نمی‌تواند برای چند نامزد، چند حزب و یا گروه سیاسی یا بین نامزدها و احزاب و گروه‌های سیاسی مشترک باشد.

همچنین در این بند آمده است که نامزدها، احزاب و گروه‌های سیاسی حق ندارند هیچ گونه کمک مادی و غیرمادی اشخاصی که دارای تابعیت غیرایرانی باشند و یا اشخاصی را که به یکی از جرایم اقتصادی محکوم و یا متهم به این جرایم در مراجع ذیصلاح باشند، اعم از مستقیم و غیرمستقیم دریافت کنند.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت