10:46 1403/04/06

دوران سخت اقتصادی را پشت سر گذاشته ایم

no-photos

وزیر اقتصاد ترکیه گفت که این کشور دوران سخت اقتصادی را پشت سر گذاشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «برات البرایک» وزیر اقتصاد ترکیه، امروز -دوشنبه- گفت که این کشور دوران سخت اقتصادی را پشت سر گذاشته است.

البرایک در پیامی توئیتری عنوان کرد که رشد اقتصادی در این کشور در سال ۲۰۱۹ همراستا با پیش‌بینی دولت پیش می‌رود که رشد اقتصادی دو و سه دهم درصدی را برای این کشور تا پایان سال جاری میلادی در نظر گرفته است.

این در حالی است که خبرگزاری بلومبرگ پیشتر گزارش داده بود که ترکیه برای نخستین‌بار در یک دهه گذشته دچار رکود اقتصادی شده است.

براساس گزارش بلومبرگ، تولید ناخالص داخلی ترکیه در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی، نسبت به سه ماهه پیشتر آن، دو و چهار دهم درصد کاهش یافت. در سه ماهه پیشین میزان کاهش تولید ناخالص داخلی یک و شش دهم درصد کاهش یافت. در مقایسه با یک سال پیش، نرخ تولید ناخالص داخلی سه درصد کاهش یافت.

شماری از اقتصاددانان پیش‌بینی کردند که میزان کاهش تولید ناخالص داخلی در سه‌ماهه گذشته سال جاری میلادی دو و چهار دهم درصد و میزان سالیانه دو و پنج دهم درصد کاهش یابد.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت