11:58 1403/04/06

میانگین زمان حضور امدادگران در حوادث جاده ای به ۱۰ دقیقه رسید

no-photos

تهران- ایرنا- رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: در زمان حاضر میانگین زمان حضور امدادگران و نجاتگران هلال احمر در رسیدگی به مصدومان انواع حوادث جاده ای حدود ۱۰ دقیقه و ۳۰ ثانیه است.

مرتضی سلیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا اظهار داشت: قصد داریم در اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی سال ۹۸ مدت زمان حضور امدادگران را با افزایش تعداد پایگاه‌ها، به هشت دقیقه برسانیم.
وی ادامه داد: برای امدادرسانی در طرح نوروز ۹۸، جمعیت هلال ‌احمر سه هزار و ۴۷۸ دستگاه خودرو و توان لجستیکی از جمله هزار و ۲۸۲ خودروی امدادی، هزار و ۲۶ دستگاه آمبولانس، ۴۳۸ خودروی نجات، ۵۰ خودروی ویژه عملیاتی، ۱۱ خودروی ارتباطات، ۴۷۵ موتورسیکلت امدادی، ۱۲۲ موتورآمبولانس و ۲۴ بالگرد امدادی را به کار خواهد گرفت.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: پوشش کامل امداد هوایی در سطح کشور (بالگردهای جمعیت) در طول اجرای طرح، افزایش توان عملیاتی پایگاه‌ها و پست‌های موقت در حوزه تجهیزات امداد و نجات (افزایش ۷۵ دستگاه خودروی نجات تیپ ۲ و توزیع آن در ۳۱ استان کشور)، تیم‌بندی نیروهای عملیاتی و تشکیل پرونده سلامت برای تمامی امدادگران و نجاتگران، توزیع البسه امدادی در ۳۱ استان کشور برای طرح نوروزی ۹۸ و شارژ انبارهای امدادی سراسر کشور به بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته و یک‌ ماهه از ویژگی‌های طرح نوروز ۹۸ هلال‌احمر است.
سلیمی به منابع بکارگیری شده در طرح نوروز ۹۸ و آماده‌باش هلال‌احمر در هزار و ۴۲۱ پایگاه و پست امدادی اشاره کرد و توضیح داد: بر این اساس پنج هزار و ۴۴۲ نیروی امدادی نجاتگر در ۵۵۹ پایگاه ثابت، ۸۳۸ شعبه و پست موقت و ۲۴ پست امداد هوایی در نوروز ۹۸ به هموطنان خدمات لازم را ارائه خواهند داد و ۳۱ تیم واکنش سریع استان ‌ها (۴۶۵ نفر اعضای تیم) در مراکز استان ها و ۳۱ تیم توانا خواهران (تیم ۵ نفره) و به عبارتی روزانه ۱۵۵ نفر در خدمت‌ رسانی آماده خواهند بود.
وی از مردم خواست تا در صورت قرارگرفتن در وضعیت های اضطراری و پیچیده انواع حوادث و سوانح جاده ای، دریایی و کوهستانی با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی به انواع حوادث سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در سراسر کشور تماس بگیرند.
اجتمام**۷۰۲۹*۱۸۳۴
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت