14:21 1403/04/06

دولت نگاه «برجامی» خود را کنار بگذارد

no-photos

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولتمردان باید نگاه برجامی خود را کنار بگذارند و به این مسئله واقف باشند که غرب، بسیاری از تعهدات خود عمل نکرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی زاهدی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود درباره بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری، گفت: وظیفه همه حوزه‌های سیاستگذاری و اجرایی کشور این است که اقدامات لازم را برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب انجام دهند تا از این طریق قله‌های رفیع پیشرفت را طی کنیم.

وی درباره سفر رئیس‌جمهور به عراق، گفت: ای‌کاش این‌گونه سفرها زودتر از این انجام می‌شد البته امیدواریم شاهد حضور روحانی در سایر کشورهای همسایه و منطقه باشیم و آنان در این زمینه فعال‌تر عمل کنند.

نماینده مردم کرمان در مجلس تأکید کرد: به دولتمردان و به ویژه رئیس‌جمهور توصیه می‌کنم که نگاه خود به برجام و FATF را کنار بگذارند و توجه اصلی‌شان به ظرفیت‌های داخلی کشور باشد. همچنین تلاش کنند تا سطح روابط کشور به ویژه در حوزه اقتصادی با کشورهای شرق تقویت شود.

زاهدی تاکید کرد: ما همواره باید این مسئله را مورد توجه داشته باشیم که غربی‌ها در عمل نشان داده‌اند که به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند و بسیاری از اوقات، خُلف وعده کرده‌اند.

وی با اشاره به دیدار جمعی از نمایندگان مجلس با رئیس دولت اصلاحات، گفت: این فرد در فتنه ۸۸ باغیِ انقلاب و حمایت از طغیان است و انتظار است که نمایندگان منافع ملی را بر منافع حزبی و جناحی خود ترجیح دهند و با آرمان‌های امام (ره) و رهبری همراهی کنند. همچنین لازم است که دستگاه‌های نظارتی هم در این باره اقدامات لازم را انجام دهند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه حدود ۱۴ میلیارد دلار ارز ترجیحی برای واردات کالاهای ضروری به بازار هزینه شده است، ادامه داد: متأسفانه نظارت کافی در ورود و توزیع این کالاها وجود نداشته است به گونه‌ای که بخشی از این کالاها یا به کشور وارد نشده یا آنکه از کشور به خارج قاچاق شده است و این مسئله منجر به رانت‌خواری عده‌ای خاص شده است.

زاهدی تأکید کرد: لازم است بر نحوه تخصیص ارز به افراد برای واردات کالا و همچنین توزیع کالاها، کنترل و نظارت دقیقی انجام شود و رویه به گونه‌ای باشد که این کالاها به دست مصرف‌کنندگان واقعی برسد و همچنین باید با رانت‌خواران برخورد جدی شود.

وی درباره مصوبه مجلس برای افزایش حقوق کارکنان دولت، گفت: این مسئله باید برای همه مردم شفاف و روشن شود، چرا که به دلیل آنکه افزایش حقوق را از ضریب خارج کرده‌ایم، این مسئله به اضافه‌کاری تعلق نمی‌گیرد و همچنین در حقوق بازنشستگی و پاداش پایان خدمت تأثیری ندارد که ضرر اصلی آن متوجه افرادی می‌شود که حقوق کمتر از دو میلیون تومان دریافت می‌کنند.

این نماینده مجلس متذکر شد: همچنین روز گذشته رئیس مجلس شورای اسلامی مطلبی را بیان کرد که افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق کارکنان در ضریب اعمال می‌شود که سوال ما این است که منظورشان کدام ضریب است، باید این مسئله مشخص شود و ابهاماتی در این زمینه وجود نداشته باشد.

زاهدی خاطرنشان کرد: علی‌رغم آنکه در برنامه ششم توسعه تأکید شده که نظام رتبه‌بندی فرهنگیان انجام شود اما هنوز نظام رتبه‌بندی فرهنگیان به مجلس ارائه نشده است که باید این مسئله مورد توجه جدی قرار گیرد.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت