14:04 1403/04/08

سازمان شهرداری ها و دهیاری ها با استناد به کدام قانون منحل می شود؟

no-photos

نماینده تهران در شورای عالی استانها از انحلال سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها توسط دولت گلایه کرد و خواستار توجه به قانون شد.

محمد قانبیلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اخبار شنیده شده پیرامون انحلال سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های استان تهران اظهار کرد: وزارت کشور در صدد انحلال و واگذاری اموال و ماموریت‌های این سازمان است.

وی با بیان اینکه این مهم به صورت پایلوت از استان تهران شروع شده است گفت: وظیفه داریم این هشدار را به شوراهای اسلامی سراسر کشور اطلاع دهیم. باید بررسی شود که چرا دولتیان چنین تصمیمی اخذ کرده‌اند؟ مگر نه اینکه این اموال صفر تا صد جزو اموال سازمان دهیاری‌ها و برای شهرداری‌هاست؟.

نماینده تهران در شورای عالی استانها با تاکید بر اینکه با استناد به کدام قانون می خواهند این اموال را در سیطره خود قراردهند و دولتی کنند تصریح کرد: طبق بند ۹ ماده ۸۷قانون تشکیلات، نظارت بر حساب درآمد هزینه سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها با انتخاب حسابرس رسمی، از وظایف شورای اسلامی استان‌ها است لذا باید از این اتفاق غیر قانونی جلوگیری شود.

قانبیلی افزود: دولت همواره درصدد این بوده است که اختیارات شورا و شهرداری‌ها را کم کند که این هم یک نمونه آن است که بایستی طی مکاتباتی به وزارت کشور اطلاع داده شود که بر چه اساسی این اتفاق در حال رخ دادن است؟.

انتهای پیام

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت