6:40 1403/04/06

تبریکات نشان ذوالفقار به سردار

no-photos

تهران- ایرنا – اهدا نشان ذوالفقار، بالاترین نشان نظامی در تاریخ ایران از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به سردار سرلشگر پاسدار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران حکایت از عملکرد وی در راستای مقابله با تروریسم و نمود خارجی آن یعنی داعش است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ایرنا، سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه یکشنبه از سوی فرمانده معظم کل قوا به دریافت نشان ذوالفقار مفتخر شد. دریافت این نشان ارزنده و معتبر در قدردانی از رشادت ها و تلاش های سردار سلیمانی در مبارزه با تروریسم و داعش و حراست از مرزهای آبی و خاکی ایران انجام شد.
اهدا این نشان لیاقت به سردار سلیمانی از سوی مقامات و مسوولان لشگری و کشوری و نیز شخصیت ها مورد استقبال قرار گرفت و فعالان سیاسی با انتشار پیام هایی این موفقیت را به سردار سلیمانی تبریک گفتند. خبرگزاری ها و کانال های خبری داخلی و خارجی نیز به انعکاس این خبر پرداختند.
**مجاهدت خالصانه سردار سلمیانی می تواند آینده بهتری برای منطقه رقم زند
«محمد جواد ظریف» وزیر امورخارجه از نخستین مقاماتی بود که دریافت نشان ذوالفقار را به سردار سلیمانی تبریک گفت.
در بخشی از پیام ظریف آمده است: مجاهدت خالصانه شما و همرزمان ایثارگر در مبارزه با تروریسم تکفیری و افراطی گری برآمده از کانون‌های شرارت در منطقه و جهان زمینه را برای ایجاد منطقه‌ای قوی، باثبات و عاری از خشونت و افراطی گری فراهم ساخته است که با عنایات الهی، خودباوری و مقاومت ملت‌ها و درایت سیاسی همه رهبران منطقه می‌تواند به آینده‌ای بهتر برای همه مردمان رنج کشیده این منطقه منجر شود.
**این رخداد فرخنده محصول نقش آفرینی های سترگ سردار سلیمانی است
محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در پیام خود با اشاره به شایستگی های سردار سلیمان در دفاع از کشور نوشت: بی شک این رخداد فرخنده که محصول نقش ‌آفرینی‌های سترگ، راهبردی ، سرنوشت‌ساز و مخلصانه آن برادر عزیز و نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب است، موجب مباهات و افتخار آحاد پاسداران انقلاب و منشأ خیر و برکت در عرصه رسالت و ماموریت های خطیر محوله در آینده روشن پیش رو خواهد بود.
**نشان ذوالفقار جلوه گر عنایت مقام ولایت ببه نقش آفرینان دفاع از انقلاب است
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در پیامی اهدا نشان ذوالفقار به سردار سلیمانی را تبریک گفت.
در پیام رضایی آمده است: تلاش های مخلصانه و فداکاری شما در طول دوران دفاع مقدس و تا به امروز در جبهه مقاومت، برگ های زرینی از تاریخ مشعشع زندگی شماست. این نشان ارزشمند، بیش از هر چیز، جلوه گر عنایت ویژه مقام عظمای ولایت به نقش آفرینان عرصه دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی است.
**این رخداد جلوه ای از کارآمدی در میدان جهاد است
حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیام تبریک خود خطاب به سردار سلیمانی نوشت: مبرهن است این رخداد مبارک که جلوه ای از کارآمدی ایمان، اخلاص، معنویت و توکل به خدا در میدان جهاد و مبارزه با دشمنان اسلام و مقابله با فتنه عظیم غربی- عبری و عربی در منطقه غرب آسیا و قدردانی از حماسه تاریخی و شگفت آور مدافعین حرم و جبهه مقاومت اسلامی است، ضامن ارتقای باور، انگیزه و مجاهدت های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تحقق ماموریت های خطیر در صحنه‌های نیاز انقلاب و امت اسلامی خواهد بود.
**نشان ذوافقار نشان مدیریت موفق سردار سلیمانی است
عباس محمدحسنی رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در پیام تبریک خود تصریح کرد: دریافت نشان افتخار آمیز ذوالفقار از سوی فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) نشان از فرماندهی و مدیریت موفق جنابعالی در عرصه های مختلف و ماموریت های متعدد بویژه مقابله با گروهک های تکفیری در عراق و سوریه است.
**اعتماد رهبر انقلاب مایه مباهات نیروهای مسلح است
دریادار حبیب الله سیاری رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران هم در پیام تبریک خود خطاب به سردار سلیمانی نوشت: اِعطای نشان ذوالفقار از سوی فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) را به آن فرمانده دلیر، جان برکف و ولایی و فرماندهان و رزمندگان نیروی قدس و مجموعه سپاهیان پاسدار انقلاب اسلامی تبریک گفته و این اعتماد و محبت معظم‌له را مایه افتخار و مباهات آحاد کارکنان نیروهای مسلح می دانم.
**تبریک نماینده ولی فقیه نیروی قدس به سردار سلیمانی
همچنین نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران در پیامی دریافت این نشان را به سردار سلیمانی تبریک گفت.
در پیام تبریک حجت الاسلام «علی شیرازی» آمده است: دریافت نشان ذوالفقار، بالاترین مدال افتخار جمهوری اسلامی ایران از دست فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای عزیز را به جنابعالی، ملت شریف ایران، فرماندهان و پرسنل نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت و به تمامی دوستداران سردار تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و به علت رضایت مولا و مقتدایمان از جناب عالی و خدمات صادقانه و خالصانه تان بر خود می بالم و از خداوند عزیز و مهربان عزت بیش از پیش شما را خواهانم.
**نشان ذوالفقار نمایانگر تعهد و ش

ایستگی سردار سلیمانی
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران هم در پیامی دریافت نشان ذوالفقار بالاترین نشان نظامی کشور را به سردار سلیمانی تبریک گفت.
در پیام سردار «حسین اشتری» آمده است: با احترام، دریافت نشان ذوالفقار از سوی مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا ( مدظله العالی) را که نمایانگر تعهد، شایستگی، توانایی و لیاقت بالای جناب عالی است، صمیمانه به حضرت عالی، فرماندهان و پرسنل نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت تبریک عرض می کنم.
**نشان ذوالفقار مهر تاییدی بر عملکرد کم نظیر سردار سلیمانی
الیاس حضرتی نماینده مجلس و قائم مقام حزب اعتمادملی در صفحه شخصی خود نوشت: ‏برادر عزیزم، حاج قاسم سلیمانی، سردار رشید سپاه اسلام، کسب نشان ذوالفقار از رهبر انقلاب، که مهر تاییدی بر عملکرد کم‌ نظیر شما در دفاع از اسلام، انقلاب و ایران است را به شما تبریک می‌گویم و از صاحب ذوالفقار برای شما توفیق مسالت دارم.
** این نشان عطف تاریخی دارد
صادق خرازی دبیرکل حزب ندای ایرانیان درباره اهدا نشان ذوالفقار به سردار سلیمانی در صفحه شخصی خود نوشت: این نشان عطف تاریخی دارد، من به تاریخ گذشته‌اش نمی‌پردازم، من فقط به روزگاری که سرور و مولایمان امیرالمومنین، علی علیهم السلام ذوالفقار در دست می‌گرفتند، موج و فوج می‌آفریدند افتخار می‌کردم و می‌کنم. سلام بر تو ای مرد روزهای سخت، جوانمرد، ای فرمانده، ای عزیز، ای برادر سرباز، ای جانباز؛ همیشه باشی برای عزت ایران.
به گزارش ایرنا، در کنار استقبال رسانه های داخلی از اهدا نشان به سردار سلیمانی، تارنماهای بی بی سی فارسی، اینترنشنال، صدای آمریکا و رادیو فردا شبکه های فارسی زبان خارجی بودند که به انعکاس گسترده خبر اعطای نشان ذوالفقار پرداختند.
نشان ذوالفقار از مهترین نشان های نظامی ایران است که قدمت آن به زمان ناصرالدین شاه می رسد. این نشان پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به تنی چند از فرماندهان رژیم سابق اهدا شده بود اما در تاریخ چهل ساله انقلاب اسلامی سردار قاسم سلیمانی نخستین فرمانده نظامی است که موفق به دریافت این نشان شده است.
سردار قاسم سلیمانی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران و از پر افتخارترین آن هاست که پیش از این هم سه نشان نظامی فتح را، دریافت کرده بود.
سردار سپاه قدس طی سال های گذشته در خط مقدم مبارزه با پدیده شوم داعش بوده است و تلاش های خستگی ناپذیر سپاه قدس و فرمانده آن، در نابودی گروهک های تروریستی به ویژه داعش حتی در کلام مخالفان منطقه ای ایران هم کتمان نشده است. حضور سردار سلیمانی و سپاه قدس در عراق و سوریه و البته به درخواست این کشورها، مرزهای ایران را از دست اندازی تروریست ها در امان نگه داشت و نقش به سزایی در امنیت ایران داشت و دارد.
اهدای بالاترین نشان نظامی ایران از سوی فرمانده کل قوا به سردار سلیمانی هم نشان از درک اهمیت استراتژی های نظامی سردار سلیمانی و سپاه قدس دارد. پیام تبریک وزیر امور خارجه هم می تواند خط بطلان تازه ای بر شایعه تفرقه میان سرداران نظامی و دیپلماسی ایران باشد.
پیامی که در آن ظریف بر اهمیت تحرکات نظامی سردار سلیمانی در ریشه کنی بلای داعش در منطقه اشاره کرده است. پیام های چهره های سیاسی از طیف های گوناگون هم نشانگر این نکته است که عملکرد سردار سلیمانی در مواجهه با دسته بندی های حزبی و سیاسی داخل کشور، در راستای فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر عدم دخالت نظامیان در سیاست بوده و همین عملکرد هم سبب شده است که طیف های مختلف سیاسی از موفقیت های ملی سردار سلیمانی استقبال کنند.
‌سیام**۹۴۰۲**۱۳۳۶
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت