17:35 1403/04/06

عربستان صادرات نفت خود را کاهش می دهد

no-photos

تهران- ایرنا- در حالی که عربستان تولید نفت خود را زیر ۱۰ میلیون بشکه در روز نگاه داشته، یک مقام این کشور اعلام کرد: ریاض قصد دارد صادرات خود را تا ماه آینده به زیر ۷ میلیون بشکه در روز کاهش دهد.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، مقام عربستانی با اعلام این خبر افزود که تولید شرکت آرامکو در ماه آوریل ۶۳۵ هزار بشکه در روز خواهد بود که این مقدار کمتر از سفارش مشتریان نفت سعودی است.
این مقام سعودی همچنین تاکید کرد: با وجود سفارشات بالای ۷.۶ میلیون بشکه توسط مشتریان خارجی، تنها ۷ میلیون بشکه نفت در روز به این مشتریان اختصاص داده شده است.
به نوشته رویترز، قیمت نفت در سال جاری با کاهش تولید نفت کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدان آن حفظ شده و تحریم های آمریکا علیه نفت ایران و ونزوئلا نیز تامین نفت را دشوار کرده است.
روز دوشنبه پس از اظهارات خالد الفالح وزیر نفت عربستان مبنی بر اینکه پایان دادن به سیاست کاهش تولید نفت اوپک تا ماه ژوئن امکان پذیر نیست، قیمت نفت برنت به بالای ۶۶ دلار رسید.
مقام عربستانی تاکید کرد که تولید نفت عربستان در ماه آوریل نیز زیر ۱۰ میلیون بشکه نفت در روز خواهد ماند که از حجم ۱۰.۳۱۱ میلیون بشکه ای تعیین شده در توافق اوپک نیز پایین تر است.
اوپک به همراه روسیه و دیگر کشورهای صادرکننده نفت در آذرماه توافق کردند که از اول ژانویه به مدت ۶ ماه تولید نفت این مجموعه را ۱.۲ میلیون بشکه در روز کاهش دهند.
شبد**۹۴۱۶**۹۱۲۲
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت