6:05 1403/04/03

مراکز رادیولوژی در مرز ورشکستگی قرار دارند

no-photos

تهران- ایرنا- رئیس انجمن رادیولوژی ایران گفت: مراکز رادیولوژی کشور به دلیل مسائل اقتصادی و افزایش قیمت ارز رو به ورشکستگی هستند و بزرگترین چالش کنونی آنها تلاش برای بقا است.

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت ایرنا از انجمن رادیولوژی، جلال جلال شکوهی روز سه شنبه افزود: تامین تجهیزات رادیولوژی به دلیل نبود نظارت های لازم در حوزه تخصیص ارز دولتی با برخی بن‌بست‌ها مواجه شده و به تبع آن راه‌اندازی مراکز رادیولوژی جدید بسیار کاهش یافته و به صفر نزدیک شده است.
وی گفت: خرید تجهیزات برای مراکز رادیولوژی با برخی بن‌بست‌ها مواجه شده و ارز دولتی تنها به برخی موارد در محدوده زمانی خاص اختصاص یافته بود که آن نیز به علت نبود نظارت نتوانست قیمت تجهیزات و مواد مصرفی رادیولوژی را کنترل کند.
جلال شکوهی ادامه داد: بنابراین نیازمند نظارت وزارت بهداشت و بانک مرکزی هستیم تا معلوم شود ارز دولتی اختصاص یافته به تجهیزات رادیولوژی در نیم سال اول سال ۱۳۹۷ کجا و چگونه هزینه شده است.
رئیس انجمن رادیولوژی ایران با اشاره به اینکه با مشکلات اقتصادی کنونی نه تنها در سال جدید راه‌اندازی مراکز رادیولوژی جدید بسیار کاهش یافته است، افزود: مراکز موجود نیز با ضرر ورشکستگی مواجه شده‌اند.
جلال‌شکوهی گفت: با شرایط پیش آمده تنها افزایش تعرفه‌ها با مقادیر جزئی چندان مشکل مراکز رادیولوژی را رفع نمی‌کند و باید در کنار این مسئله ارز لازم برای تجهیزات و وسایل مورد نیاز تأمین شود.
سی و پنجمین کنگره رادیولوژی ایران و هفدهمین کنگره علوم پرتونگاری ایران با محورهای حفاظت در برابر اشعه، تصویربرداری در زنان و مامایی، تصویربرداری آنکولوژی، تصویربرداری دستگاه عصبی و تصویربرداری هیبریدی سوم تا ششم اردیبهشت ۹۸ در مرکز همایش های بین المللی برج میلا برگزار می شود.
اجتمام*۹۰۲۲*۱۸۳۴
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت