11:49 1403/04/06

سفرهای نوروزی هموطنان حدود ۱۰ درصد افزایش می یابد

no-photos

تهران- ایرنا- رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پیش بینی کرد: در تعطیلات نوروزی سال ۹۸ حجم سفرهای هموطنان نسبت به نوروز امسال بین هشت تا ۱۰ درصد افزایش یابد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از سازمان راهداری، «عبدالهاشم حسن نیا» افزود: انتظار می رود در ایام نوروز بیشتر ترددها در شهرهای زیارتی و مقاصد گردشگری انجام شود و در این میان تهران یکی از کلانشهرهایی است که بیشترین ترددها را نسبت به سنوات گذشته خواهد داشت.
معاون وزیر راه و شهرسازی به هموطنان توصیه کرد: با توجه به ظرفیت خالی ۵۰ تا ۶۰ درصدی ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری، مردم به جای استفاده از خودروی شخصی در سفرها از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنند تا صرفه اقتصادی آن برای فعالان این بخش حفظ شود.
وی با اشاره به اهمیت پاکسازی حریم راه‌ها در سراسر کشور از امروز (۲۱ اسفند) گفت: ۸۸ هزار کیلومتر انواع راه‌های اصلی و فرعی کشور با احتساب حریم آن‌ به حدود ۱۶۰ هزار کیلومتر می‌رسد که برای پاکسازی آن‌ها به اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان در سال نیاز است.
حسن نیا بیان کرد: روزانه هشت میلیون تردد از فاصله ۵ تا ۲۵۰ کیلومتری در کشور انجام می‌شود که در صورت مشارکت مردم در این طرح و خودداری از پرتاب زباله به حریم راه‌ها، صرفه‌جویی قابل توجهی در زمینه خواهیم داشت.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در قبال این مقدار صرفه ‌جویی مالی می‌توان اعتبار مذکور را صرف ارتقای ایمنی و کیفیت راه‌های کشور کرد.
حسن ‌نیا با بیان این‌که راه و منظر آن بخشی از سفر محسوب می‌شود، تصریح کرد: به ‌طور مسلم وجود زباله و کثیف بودن راه و منظر آن تاثیر نامطلوبی بر کیفیت سفر مردم به ویژه در سفرهای نوروزی خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، صبح امروز طرح پاکسازی حریم راه‌ها در سراسر کشور به اجرا درآمد و به طور نمادین با حضور عبدالهاشم حسن‌نیا رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جاده دماوند محدوده سه راهی مهرآباد از زباله پاکسازی شد.
سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای اعلام کرده است ۱۴ هزار راهدار، ۲۲۰۰ دستگاه گشت راهداری، ۹۳۰۰ دستگاه ماشین آلات و ۶۴۹ باب راهدارخانه ثابت و سیار آماده ارائه خدمت به مسافران نوروزی هستند.
همچنین برای آغاز سفرهای نوروزی ۱۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس، ۲۱ هزار و ۵۰۰ دستگاه مینی بوس و ۲۶ هزار و ۳۰۰ دستگاه سواری کرایه با بیش از ۱۱۸هزار راننده و کمک راننده پیش بینی شده است.
طرح نوروزی ۹۸ از روز شنبه ۲۵ اسفندماه در سراسر کشور آغاز می شود و تا ۱۷ فروردین ماه ۹۸ به مدت ۲۲ روز ادامه دارد.
اقتصام**۱۱۰۸*۲۰۲۵
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت