5:42 1403/04/03

تاکید بیانیه گام دوم رسیدن به اوج قله های پیشرفت در کشور است

no-photos

تهران- ایرنا- فعال سیاسی اصولگرا بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب را تاکید بر ورود به مرحله نظام سازی دانست و گفت: با این کار می توانیم از بحران های موجود عبور کرده و به فرموده رهبری به اوج قله های پیشرفت برسانیم.

به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه ۲۴ بهمن ماه جاری در بیانیه ای مهم و راهبردی به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ورود جمهوری اسلامی به فصل جدیدی از زندگی به تبیین ویژگی‌های مسیر پرافتخار پیموده شده در چهل سال گذشته و برکات خیره‌کننده انقلاب اسلامی در رساندن ایران عزیز به جایگاه شایسته ملت پرداختند و با تأکید بر امید واقع‌بینانه به آینده و نقش بی‌بدیل جوانان در برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان ها، خطاب به جوانان و آینده‌سازان ایران مقتدر، الزامات این جهاد بزرگ را در هفت سرفصل اساسی بیان کردند.
ایشان در این بیانیه ضمن بیان هفت توصیه به جوانان ایرانی از جمله علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن و سبک زندگی، خواستار توجه آنان به این موضوع شدند.
در بخشی از بیانیه حضرت آیت الله خامنه ای آمده است: جوانان باید شانه‌های خود را به زیر بار مسئولیت دهند، از تجربه‌ها و عبرت های گذشته بهره گیرند، نگاه انقلابی و روحیه انقلابی و عمل جهادی را به کار بندند و ایران عزیز را الگوی کامل نظام پیشرفته‌ اسلامی بسازند.
حسین کنعانی مقدم روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا در این باره اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم که در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی صادر کردند، کارنامه ای از عملکرد انقلاب و آینده پیش رو را ترسیم و در ۳ مقطع زمانی به تحلیل شرایط مختلف در آن پرداختند.
**بیانیه گام دوم آینده پژوهی است
وی افزود: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه به وضعیت و حوادث قبل و بعد از پیروزی انقلاب و اینکه کشور در این ۴۰ ساله، چه بحران ها، لبخندها و اشک ها و مشکلاتی را به خود دیده اشاره کردند و با آینده پژوهی عملا آینده روشن و درخشانی را برای ملت ترسیم کردند.
این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: در این بیانیه خطاب رهبر معظم انقلاب، عمدتا به جوانان به جهت پیشتازی و پیشگامی آنها در پیروزی و دفاع از آرمان های مقدس انقلاب و همچنین پیشرو بودنشان در علم و فناوری است و می توان گفت جوانان آینده سازان کشورند و هرگونه پیشرفتی در گرو حضور آنها است.
**بیانیه گام دوم انقلاب ریل گذاری برای آینده جوانان است
کنعانی مقدم بیان کرد: نکته دیگر، فرامینی است که رهبر معظم انقلاب در این بیانیه در زمینه سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، سبک زندگی، اقتصادی بر آن تاکید داشتند و در این خصوص قوانینی را مطرح و ریل گذاری برای آینده انجام دادند و یک نقشه راهی نیز برای ۵۰ سال آینده نسل جوان ترسیم کردند.
دبیرکل حزب سبز ایران تصریح کرد: موضوع حائز اهمیت دیگر در بیانیه رهبری تاکید بر نظام انقلابی و حرکت این نظام بعد از ۴۰ سال است و ایشان برای ۵۰ سال آینده در زمینه های مختلف، نیاز کشور به حرکت در نظام انقلابی را اعلام کردند.
کنعانی مقدم تاکید کرد: طبق بیانیه رهبر معظم انقلاب، کشور باید وارد مرحله نظام سازی شده تا بتوان از بحران های مختلفی که بر سر راه کشور قرار گرفته، عبور کنیم و کشور را به یک نقطه ای که به فرموده رهبری اوج قله های پیشرفت است، برسانیم.
این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: پیشنهاد رهبری در این بیانیه به تشکیل یک نهاد مستقل برای بازرسی قوا از نظر مسائل مختلف اجرایی در مقابله با فسادزدایی اداری، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است.
وی افزود: این نهاد باید قدرتمند باشد چرا که رخنه فساد در ارکان یک نظام آثار سوئی همچون تزلزل پایه ها و چارچوب نظام را در پی دارد.
این فرمانده اسبق سپاه پاسداران اظهار داشت: به نظر می رسد بیانیه مقام معظم رهبری، به اعتقادی از باب حکم حکومتی باید مورد توجه همه اقشار ملت قرار بگیرد و اگر نیاز به قانون دارد نسبت به قانونگذاری آن اقدام کند.
کنعانی مقدم ادامه داد: در صورت نیاز به سیاست گذاری، مجمع تشخیص مصلحت نظام در این موضوع ورود کرده و اگر هم نیاز به اجراست، دستگاه های اجرایی سه قوه بایستی به این مشی انقلابی عمل کنند تا بتوانیم شاهد یک دهه پیشرفت و عدالت و بعد هم تغییر و تحول در ساختارهای نظام باشیم.
سیام*۳۰۶۱*۱۵۳۵
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت