6:04 1403/04/08

دولت تمام تلاش خود را برای کاهش آثار تحریم‌ها به کار بسته است

no-photos

تبریز- مشاور رئیس جمهور در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: دولت تمام تلاش خودرا برای کاهش آثار تحریم‌ها در مناطق آزاد به کار بسته است.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی بانک ظهر امروز در حاشیه آئین بهره برداری از چندین طرح صنعتی و گردشگری منطقه آزاد تجاری-صنعتی ارس با بیان این مطلب گفت: برای افزایش امنیت و اثبات توسعه اقتصادی در کشورمان با جهت گیری صادراتی باید امکان داشتن فضای رقابتی را برای فعالان اقتصادی کشور فراهم کرده و این فضا را جایگزین قوانین اعلامی از بالا کنیم.

وی افزود: اجرای الگوهای بین المللی در منطقه آزاد ارس به معنی قرار گرفتن در مسیر جریان اقتصادی و گردش مالی دنیاست.

مشاور رئیس جمهور اظهار داشت: در شرایط بسیار سخت اقتصادی کنونی، کارآفرینان با غیرت خود حرکت و در برابر آمریکا با تمام توان ایستاده‌اند و اینکه کشورهای اروپایی در اجرای برجام در کنار ایران نمی‌مانند، ناشی از وابستگی اقتصادی آنها به آمریکاست.

بانک در ادامه گفت: اروپایی‌ها نمی‌توانند رابطه اقتصادی خود با آمریکا را نادیده بگیرند، ولی این به معنی بد بودن برجام نیست، چرا که آمریکایی‌ها بعد از تصویب برجام متوجه ظهور قدرتی جدید در معادلات سیاسی منطقه و عدم محدود شدن برنامه هسته‌ای ایران شدند.

وی اضافه کرد: دولت در خصوص بحث هسته‌ای کشورمان به هیچ عنوان عدول نکرده است و ایران با برخورداری از تمام قدرت‌های درونی و جغرافیایی خود هم اکنون در حال تبدیل شدن به قدرتی در برابر اسرائیل، عربستان و آمریکاست.

مشاور رئیس جمهور ادامه داد: ما ایرانی‌ها مستقل هستیم و در همین شرایط بد اقتصادی چندین پروژه صنعتی را در ارس افتتاح کرده‌ایم و نیز شاهد افزایش سرمایه گذاری داخلی و خارجی در کشورمان بوده‌ایم.

بانک اظهارداشت: در شرایط کنونی باید مشکلات کشور را یک به یک حل کنیم و با هم افزایی قوا از یک رویه واحد برای حل مشکلات بهره بگیریم.

مشاور رئیس جمهور با اشاره به افزایش صادرات امسال نسبت به سال قبل افزود: دولت تمام تلاش خود را برای کاهش آثار تحریم‌ها در مناطق آزاد به کار بسته تا مشکل فشار تقاضای ارز و مشکلات دیگر پیش آمده برای این مناطق را از پیش رو بردارد و در این زمینه ثبت سفارش مواد غذایی و مواد اولیه در مناطق آزاد برطرف شده اما در خصوص ورود پوشاک به دلیل فشار اتحادیه‌های صنفی، تصمیمات ما تحت تأثیر قرار گرفته است.

بانک در ادامه گفت: در زمینه کارآفرینان صنعتی، ارز نیمایی تصویب و برای ارز کالاهای اساسی از مناطق آزاد، دولت سهمیه‌ای در نظر خواهد گرفت. همچنین تغییراتی در نوع کالاهای وارداتی خواهیم داشت تا بتوانیم یکسان سازی نرخ ارز در کشور را ادامه دهیم.

وی در پایان با اشاره به اهمیت بخش حمل و نقل در منطقه آزاد ارس قول داد تا هیچ گونه مخالفتی با افتتاح فرودگاه این منطقه از طرف شورای عالی سازمان فضایی صورت نگیرد.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت