15:55 1403/04/06

سفرمدیراینستکس به تهران برای اجرائی شدن این توافق است

no-photos

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: اینستکس توافقی است که از هر دو طرف باید عملیاتی شود و سفر مدیر اینستکس به تهران برای اجرائی شدن این توافق و توسعه محدوده آن است.

به گزارش ایرنا از خانه ملت، علیرضا رحیمی روز سه شنبه در خصوص سفر مدیر اینستکس به تهران، اظهار داشت: موضوع سازوکار مالی اروپا (اینستکس) توافقی است که از هر دو طرف باید عملیاتی شود، توافق اینستکس اکنون در مرحله مقدماتی قراردارد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در توافق اینستکس ساز و کاری پیش بینی شده که در این راستا یک شرکت در اروپا ثبت شده و شرکت متناظر آن شرکت به عنوان طرف ایرانی باید در ایران ثبت شود.
وی افزود: قاعدتا شرکتی که به عنوان شرکت متناظر اروپایی در ایران ثبت می‌شود ، زیر نظر وزارت اقتصاد و دارایی یا بانک مرکزی ثبت می‌شود.
رحیمی ادامه داد: مسئولی که از اینستکس به تهران سفر کرده، برای پیگیری مراحل مقدماتی ساز و کار این شرکت است، همچنین به دنبال توافقاتی هستند که منجر به توسعه محدوده اینستکس شود.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون محدوده اینستکس شامل اقلام کشاورزی، مواد غذایی، دارویی و تجهیزات پزشکی است که توسعه این محدوده قاعدتا به مذاکره نیاز دارد و این مذاکرات لزوما در اروپا شکل نمی‌گیرد.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بخشی از پیگیری امور مربوط به اینستکس و گذشتن از مقدمات و رسیدن به فاز اجرائی، همین مسیری است که هیات اینستکس به آن جهت در ایران حضور پیدا کرده است.
*به ‌تدریج دامنه‌ اینستکس گسترش خواهد یافت
به گزارش ایرنا، سفارت فرانسه در تهران دوشنبه شب از سفر مدیر سازوکار حمایت از مبادلات تجاری ایران و اروپا (اینستکس – INSTEX) به ایران خبر داد و نوشت: « پر فیشر» با روسای نمایندگی‌های سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس در تهران دیدار کرده است.
حساب رسمی توئیتر سفارت فرانسه در تهران با انتشار تصویری از این دیدار، در توییتر نوشته است: «رؤسای نمایندگی‌های سه کشور اروپایی از پر فیشر رئیس اینستکس در تهران استقبال کردند. گامی مهم برای بحث با همتایان ایرانی در مورد چگونگی عملیاتی کردن ساز و کار تجاری اتحادیه اروپا و ایران.»
وزیران امور خارجه سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و انگلیس یازدهم بهمن‌ماه گذشته اعلام کردند کانال ویژه پرداخت اروپا و ایران تحت عنوان «سازوکار حمایت از مبادلات تجاری ایران و اروپا' (اینستکس – INSTEX) به ثبت رسمی رسیده است.
این سازوکار در گام نخست تجارت کالاهای اساسی (مواد غذایی و دارو) را تحت پوشش قرار می‌دهد، اما به‌تدریج دامنه‌اش گسترش خواهد یافت.
سیام*۱۷۴۴*
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت