9:57 1403/04/05

امروز یکی دیگر از بقایای جنگ صدام بر ضد ایران از میان برداشته شد

no-photos

تهران – ایرنا – وزیر امور خارجه در حساب توییتری خود نوشت: امروز رهبران ایران و عراق اعلامیه تاریخی مشترکی صادر کردند که یکی دیگر از بقایای جنگ صدام را از میان برداشت.

به گزارش ایرنا از اداره کل اطلاع رسانی و سخنگویی وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف که به همراه حسن روحانی رییس جمهوری در سفر عراق به سر می برد، در حساب توییتری خود افزود: دیشب، نخست‌وزیر (عراق) میزبان ضیافت شامی با فهرستی بی‌سابقه از مهمانان بود؛ فهرست رجال سیاسی عراق. همه عراقی‌ها دوستان ما هستند.
وی تصریح کرد: امروز رهبران دو کشور اعلامیه تاریخی مشترکی صادر کردند که یکی دیگر از بقایای جنگ صدام را از میان برداشت؛ 'تعهد به اجرای پیمان ۱۹۷۵ و لایروبی سریع رودخانه مرزی.'
به گزارش ایرنا، جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق در بیانیه ای مشترک پس از مذاکرات هیات های دو کشور در جریان سفر دکتر «حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران به طور رسمی بیانیه ای صادر و منتشر کردند.
در این بیانیه آمد است: در خصوص شط العرب، طرفین بر عزم راسخ خود بر اجرای 'عهدنامه مربوط به مرز دولتی و حسن همجواری بین ایران و عراق' مورخ ۱۳ ژوئن ۱۹۷۵ و پروتکل های ضمیمه و موافقتنامه های تکمیلی آن، با حسن نیت و با دقت، تاکید کردند و براین اساس، طرفین تصمیم گرفتند تا عملیات مشترک پاکسازی و لایروبی شط العرب را به منظور بازگرداندن کانال اصلی قابل کشتیرانی (تالوگ) بر اساس عهدنامه ۱۹۷۵ مذکور و پروتکل مربوطه آن در اسرع وقت آغاز کنند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران صبح روز دوشنبه به دعوت رسمی «برهم صالح» رییس جمهوری و «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق برای دیدار با مقامات عالیرتبه عراق در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی – اقتصادی عازم بغداد پایتخت این کشور شد.
رئیس جمهوری اسلامی ایران پس از ورود به بغداد پس از زیارت حرمین شریفین کاظمین به صورت جداگانه با رییس جمهوری، نخست وزیر و «محمد الحلبوسی» رییس و برخی از نمایندگان مجلس عراق دیدار و گفت و گو کرد.
روحانی همچنین در همایش تجاری با حضور بخش های دولتی و خصوصی ایران و عراق و در نشست با نمایندگان و فعالان سیاسی عراق سخنرانی کرد.
در جریان سفر رییس جمهوری، هیات های عالیرتبه دو کشور در نشست هایی مشترک و همچنین جداگانه با همتایان خود دیدار و ضمن بررسی آخرین وضعیت توافقات و سطح همکاری ها و فرصت های جدید برای توسعه و تعمیق روابط دو کشور دوست و همسایه، در حضور دکتر روحانی و نخست وزیرعراق، پنج سند و یادداشت همکاری امضا و بین مقامات دو کشور تبادل شد.
سفر رییس جمهوری به عراق سه روزه است و فردا – چهارشنبه- به تهران باز می گردد.
سیام**۱۷۵۱**۱۵۳۵
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت