18:31 1403/04/07

آمریکا به ایتالیا برای پیوستن به راه ابریشم چین هشدار داد

no-photos

پکن- ایرنا- گیسب کونته نخست وزیر ایتالیا اعلام کرده است با الحاق به راه ابریشم چین، همکاری ها با این کشور را افزایش خواهد داد موضوعی که باعث شد واشنگتن در این مورد به رم هشدار دهد.

به گزارش ایرنا شبکه خبری تایمز آسیا روز چهارشنبه نوشت، آمریکا تاکید کرده است که پیوستن ایتالیا به این برنامه و افزایش همکاری ها با چین، جایگاه بین المللی رم را سست خواهد کرد.
کونته اما هشدارهای آمریکا را نادیده گرفته و گفته است به شرکت های چینی در ارتباط با راه ابریشم امکان می دهد به بندر تریست این کشور دسترسی گسترده تری داشته باشند و در زمینه انرژی، همکاری های طرفین افزایش یابد.
این گزارش می افزاید نخست وزیر ایتالیا که به جمع راستگراها پیوسته، گفته است: همکاری با چین در مسیر راه ابریشم نوین بیشتر خواهد شد.
تریست از جمله بنادر پر ازدحامی است که به دریای مدیترانه راه پیدا می کند و دسترسی چین به آن برای واشنگتن به هیچ وجه خرسند کننده نیست و از این بابت به ایتالیا هشدار داده اما کونته گفته است که بی توجه به این مسایل، راه را برای همکاری با پکن بازتر خواهد کرد.
مسئولان امنیت ملی آمریکا بشدت به این اقدام اعتراض کرده و گفته اند پیوستن ایتالیا به راه ابریشم چین هرگز به اقتصاد این کشور کمک نمی کند بلکه جایگاه و چهره بین المللی رم را تضعیف می کند.
همه این اتفاقات در حالی می افتد که شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین سفر سال ۲۰۱۹ میلادی خود را از اروپا آغاز می کند و روزهای ۲۲ تا ۲۴ مارس در ایتالیا خواهد بود تا با مقام های این کشور به توافق های گسترده تری در زمینه راه ابریشم دست یابد.
کونته که قصد دارد در دومین همایش بین المللی همکاری های اقتصادی راه ابریشم در ماه آوریل در چین شرکت کند گفته است مراتب احتیاط رعایت شده است و بر این باور است که پیوستن به راه ابریشم برای این کشور فرصت است.
آساق**۲۳۱**۱۹۰۴**
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت