16:09 1403/04/06

پافشاری نمایندگان آمریکایی بر ادعایی تکراری

no-photos

تهران- ایرنا- نمایندگان کنگره آمریکا روز سه شنبه پیشنهاد تصویب قطعنامه‌ای را ارائه دادند که بار دیگر ادعای حضور «رابرت لوینسون» مأمور سابق اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) در ایران را تکرار می‌کند.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای اطلاع رسانی کنگره آمریکا، «مایکل والتز»، «تد دویچ»، «جو ویلسون» و «لوئیس فرانکل» طرح این قطعنامه را در مجلس نمایندگان ارائه دادند و همزمان طرحی مشابه از سوی سناتور «مارکو روبیو» به مجلس سنا ارائه شد.
در این قطعنامه از ایران خواسته شده است که در خصوص سرنوشت لوینسون تحقیق و با دولت آمریکا همکاری کند.
این در شرایطی است که ایران ضمن همکاری با مقام‌های آمریکایی در این پرونده، بارها از سرنوشت لوینسون ابراز بی‌اطلاعی کرده است.
مقام های آمریکایی مدعی هستند که وی از سال ۲۰۰۷ و پس از سفر به جزیره کیش، مفقود شده است.
پیشتر «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در همین خصوص با تأکید بر رویکرد انسانی ایران نسبت به این موضوع در جهت کمک به خانواده نامبرده، گفته بود: طرح اتهام عدم همکاری ایران در این زمینه، بی شک موضوع بی پایه و اساسی است؛ چرا که جمهوری اسلامی ایران با در نظر گرفتن مسائل انسانی، از هیچ کمکی در این ارتباط دریغ نکرده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: کمک ها و همکاری های جمهوری اسلامی ایران در موضوع این تبعه آمریکایی در حالی صورت گرفته است که در مقابل، دولت آمریکا درخصوص کمک به شهروندان ایرانی بازداشتی در آمریکا رویکردی غیر انسانی در پیش گرفته و نه تنها آنها را با اتهامات واهی مانند نقض تحریم های آمریکا در زندان و بازداشت های طویل المدت نگه داشته، بلکه اجازه دیدار خانواده های آنها را نیز نمی دهد
شبس**۹۳۸۶**۱۵۰۴
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت