15:48 1403/04/06

یک پنجم ظرفیت آموزشگاه های فنی و حرفه ای فعال است

no-photos

تهران-ایرنا- معاون آموزشی سازمان فنی حرفه ای کشور اعلام کرد :امروز حدود یک پنجم ظرفیت آموزشگاه های فنی و حرفه ای کشور مورد بهره برداری قرار می گیرد و بقیه خالی است و ضرورت دارد در رویه فعالیت این بخش تغییر ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «علیرضا حاتم زاده» روز چهارشنبه در آیین رونمایی از نظام نوین مدیریت آموزشگاههای فنی و حرفه ای، در محل این سازمان یادآور شد: اکنون ۱۱ هزار و ۵۰۰ آموزشگاه فنی حرفه ای آزاد در کشور فعالیت دارند.
وی افزود: سال های ۹۶- ۱۳۹۰، آموزشگاههای آزاد فنی حرفه ای توسعه کمی نداشتند و نمی توانستند پاسخگوی نیازهای مهارتی باشند.
به گفته حاتم زاده، برای فعالیت آموزشگاههای فنی حرفه ای آزاد، پنج هدف طراحی شد، اما به سه هدف « پوشش‌دهی اوقات فراغت»، «آموزش به کارجویان بی هدف» و اخذ مدرک فنی حرفه ای برای خروج از کشور می توانستند پاسخ دهند.
وی اضافه کرد: تغییر در روند فعالیت آموزشگاه ها در دو زمینه آموزش محوری و مربی محوری انجام می شود که منجر به افزایش کیفیت مهارت آموزی خواهد شد.
**مهارت آموزی سخت تر از احداث زیرساخت
رئیس سازمان فنی حرفه ای نیز در این آیین، مهارت آموزی و افزایش توانمندی افراد را، دشوارتر از احداث زیرساخت برای کشور دانست و گفت: احداث زیرساخت یک رابطه تعریف شده با ابزار است، اما مهارت آموزی به مطالعه، گفت وگو و تعقل نیاز دارد.
«سلیمان پاک سرشت» افزود: بدون شک ورود بخش خصوصی با ورود به عرصه مهارت آموزی می‌تواند، عرصه رشد و توسعه اقتصادی را هموار کند.
به گفته وی، تغییراتی در عرصه نظام مدیریتی آموزشگاه های فنی حرفه ای رخ داده و روابط جدیدی بین کنشگران حوزه مهارت آموزی در حال شکل گیری است که این روابط بازتعریف شده تا بنگاه‌ها بتوانند نقش موثرتری در مهارت آموزی داشته باشند و به نیازهای آنها توجه شود.
وی یادآور شد: اختیارات آموزشگاهها در عرصه مهارت آموزی افزایش یافته و ماموریت سازمان فنی حرفه ای به آنها محول شده که این امر می‌تواند سرآغاز تحولات بزرگی در حوزه مهارتی کشور باشد.
به گزارش ایرنا، آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای، همان موسسه های کارآموزی موضوع ماده ۱۳ قانون کارآموزی مصوب اردیبهشت ماه ۱۳۴۹ است که در این آموزشگاه‌ها یک یا چند حرفه براساس برنامه‌های مصوب هیات وزیران و مطابق با استانداردهای سازمان آموزش و فنی و حرفه‌ای آموزش داده می‌شود.
اقتصام ۹۴۵۴*۱۰۷۰**۱۵۵۹
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت