3:24 1403/04/08

درخواست کمک مادورو از چین، روسیه و ایران برای تحقیقات سایبری

no-photos

تهران – ایرنا – رئیس جمهوری ونزوئلا از سازمان ملل متحد و کشورهایی همچون چین ، روسیه ، ایران و کوبا که در زمینه مقابله با حملات سایبری تجربه دارند، درخواست کرد به کاراکاس در تحقیقات درباره حمله به تاسیسات برق در ونزوئلا کمک کنند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا ازشبکه تله سور،«نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا همچنین از تشکیل یک کمیسیون ویژه برای تحقیقات در مورد حمله سایبری به سیستم برق رسانی ونزوئلا و کمک متخصصان بین المللی خبر داد.
وی همچنین گفت که به دنبال ارائه درخواست کمک از سوی سازمان ملل و کشورهای با تجربه در زمینه مقابله با حملات سایبری همچون چین ، روسیه ، ایران و کوبا برای روشن شدن مسائل مربوط به حمله به سیستم برق رسانی ونزوئلا است.
گزارش شده است که هدایت این کمیسیون ویژه را «دلسی رودریگز» معاون رئیس جمهوری بر عهده خواهد داشت.
مادورو تصریح کرد این حمله سایبری از دو شهر در آمریکا( هیوستون و شیکاگو) انجام شد.
به گزارش ایرنا، بخش های زیادی از ونزوئلا از پنجشنبه گذشته به دنبال خرابکاری در سیستم برق رسانی این کشور همچنان در خاموشی به سر می برند.
دولت مادورو اعلام کرد که حمله سایبر تحت هدایت آمریکا عامل این خرابکاری بوده و خوان گوایدو نیز در آن نقش داشته است. قطع گسترده برق مشکلات جدی را در فعالیت های روزمره ونزوئلایی ها ایجاد کرده اما مقامات دولتی قول داده اند به مرور برق مناطق مختلف وصل خواهد شد.
تنش ها در ونزوئلا که ماههاست با بدترین چالش های اجتماعی و اقتصادی روبرو بوده، پس از آن تشدید شد که 'خوان گوایدو' رهبر مخالفان خود را رئیس دولت موقت در این کشور خواند و خواستار حمایت بین المللی از خود و برگزاری انتخابات زودهنگام شد.
آمریکا بلافاصله گوایدو را به عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت و برخی کشورهای آمریکای جنوبی هم در این اقدام از واشنگتن تبعیت کردند.
اروپام**۹۲۳۴** ۱۵۴۶
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت