0:09 1403/04/02

خدمت رسانی ۵۱۷۰ قطار با ۲.۱ میلیون صندلی در سفرهای نوروزی

no-photos

سرپرست شرکت راه‌آهن، با اشاره به ظرفیت‌سازی ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار صندلی برای سفرهای ریلی نوروز ۹۸، گفت: در این ایام، ۵ هزار و ۱۷۰ قطار سرویس‌دهی خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سعید رسولی گفت: راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، طی برنامه‌ریزی‌های فشرده‌ای برای ایام نوروز حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر ظرفیت صندلی ریلی ایجاد کرده است که در قالب ۵ هزار و ۱۷۰ قطار در ۲۲ روز سرویس‌دهی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در مدت‌زمان مذکور، قیمت بلیت قطار نسبت به سال گذشته هیچ‌گونه افزایش نداشته است، افزود: قیمت بلیت قطارهای مسافری از شهریور سال ۱۳۹۴ که ۱۰ درصد افزایش داشته تا امروز تغییر چندانی نداشته است.

رسولی، تثبیت قیمت بلیت در عین افزایش هزینه‌ها و ارتقای کیفیت خدمات توسط شرکت‌های مسافری ریلی را غنیمت شمرد و اظهار داشت: شرکت‌های حمل و نقل ریلی غیردولتی، علی‌رغم افزایش هزینه‌ها کیفیت سرویس‌دهی و خدمات خود را ارتقا ء داده‌اند و با هماهنگی با معاونت مسافری شرکت راه‌آهن، نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش ظرفیت نیز ایجاد کرده‌اند.

وی این افزایش ظرفیت را در مسیرهای پرتردد عنوان کرد و افزود: خدمات ایستگاهی مطلوب‌تری در مسیرهای پرتردد، برای عید امسال پیش‌بینی‌شده است که شامل افزایش نصب بالابرها، رمپ و آسانسور می‌شود؛ همچنین تلاش شده است که خدمات و سرویس‌دهی به مسافران در این ایام مطلوب‌تر و بیشتر از سال قبل باشد.

رسولی ادامه داد: برای ایام نوروز، تمامی نمازخانه‌ها و ایستگاه‌ها بازسازی، بهسازی و نوسازی شده و اقدامات بسیار خوبی به‌ویژه در ایستگاه‌های راه‌آهن تهران – مشهد که همواره شلوغ است، انجام‌شد.

وی گفت: شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری از ابتدای امسال تا ابتدای اسفندماه، ۵۲ میلیارد تومان تخفیف ارائه کردند تا از این طریق بتوانند هم یک رقابت سالم داشته باشند و هم به جذب مسافر اقدام کنند.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت