21:38 1403/04/07
گاردین گزارش داد؛

شروط جدی استرالیا برای پیوستن به ائتلاف آمریکا در خلیج فارس

صافی نیوز – دولت استرالیا شروطی جدی برای قبول درخواست آمریکا برای پیوستن به ائتلاف دریایی مورد نظر واشنگتن در خلیج فارس دارد.
no-photos

به گزارش صافی به نقل از گاردین، «لیندا رینولدز» وزیر دفاع استرالیا اعلام کرد که کانبرا در واکنش به درخواست رسمی آمریکا برای پیوستن استرالیا به ائتلاف دریایی در خلیج فارس شروط بسیار جدی را تعیین کرده است.

از سوی دگیر «اسکات موریسون» نخست وزیر استرالیا نیز امروز دوشنبه در این رابطه اعلام کرد که هرگونه همکاری با آمریکا در این زمینه منوط به جزئیات و اندازه این طرح است.

نخست وزیر استرالیا در جمع خبرنگاران درباره تلاش‌های آمریکا برای تشکیل یک ائتلاف در تنگه هرمز به بهانه محافظت از کشتیرانی در این منطقه گفت: بسیار اهمیت دارد که ما تنگه هرمز را از چیزی که در حال حاضر هست، امن‌تر کنیم. استرالیا ممکن است به طرح بین‌المللی تحت رهبری آمریکا برای تامین امنیت کشتیرانی از این مسیر تجاری مهم و حیاتی بپیوندد.

موریسون مدعی شد که هدف از این تلاش بین‌المللی تضمین آزادی مسیر کشتیرانی در یک بخش حساس و مهم به لحاظ اقتصادی در دنیا است.

وی در ادامه گفت که هرگونه همکاری استرالیا با آمریکا در تنگه هرمز منوط به جزئیات این ماموریت و اندازه آن است.

موریسون همچنین در مخالفت با اظهارات وزیر امورخارجه پیشین استرالیا و سایرین مبنی بر اینکه هر ائتلاف بین‌المللی در خلیج فارس خطر وقوع درگیری نظامی بزرگ میان ایران و آمریکا را به همراه دارد، گفت: از نظر من کاملا برعکس این خواهد بود. بسیار مهم است که این ابتکار عمل ویژه را از سایر موضوعات مربوط به ایران، به‌خصوص از مسئله اشاعه هسته‌ای جدا کنیم. این موضوعی جداگانه است.

انتهای خبر/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت