7:03 1403/04/03
امام جمعه مرند:

غدیر عید تقریب و وحدت مسلمین است

صافی نیوز – مرند – امام جمعه مرند غدیر را عید تقریب و وحدت مسلمین و وحدت بخش بین امت اسلامی دانست.
no-photos

به گزارش صافی نیوز، حجت الاسلام والمسلمین علی نعمت زاده، ظهر امروز در نشست فصلی روحانیون شهرستان مرند با گرامیداشت ماه ذی الحجه ابراز داشت: ماه ذی الحجه ماه پربرکت و جشن و سرور است و روحانیون در این ایام، عید غدیر را محور برنامه ها و تبلیغ خود قرار دهند.

وی افزود: باید برنامه هایی به مناسبت دهه ولایت در سطح شهرها و روستاها برگزار شود و هیئات مذهبی، پیش از آغاز محرم، اقدام به برگزاری مراسم طشت گذاری نکنند.

امام جمعه مرند خاطرنشان کرد: برخی هیئات مذهبی اقدام به برگزاری سالگرد رحلت و چهلم حضرت محسن می کنند که این اقدامات درست نیست.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده غدیر را عید تقریب و وحدت مسلمین دانست و اظهار داشت: غدیر عید وحدت امت اسلامی است و هیچ کسی به میزان حضرت امیرالمومنین(ع) برای تحقق وحدت مسلمانان تلاش نکرد.

وی تاکید کرد: امروز به شدت به وحدت اسلامی نیاز داریم و دنیای استکبار به دنبال وحدت شکنی بین کشورهای اسلامی است.

امام جمعه مرند ادامه داد: اختلاف اندازی بین مردم و دولت از توطئه های امروز دشمنان است، اگر قرار است به توفیقی دست پیدا کنیم جز با وحدت و یکپارچگی ممکن نیست.

استاد حوزه علمیه و دانشگاه با اشاره به اینکه غدیر و رسالت از یک سلسله هستند، گفت: غدیر به رسالت متصل است و پیامبر اکرم(ص) نیز در واقعه غدیر فرمودند حاضرین این رسالت را به گوش غائبین برسانند.

امام جمعه مرند اذعان داشت: ۷۰ روز بعد از واقعه غدیر با رحلت پیامبر اسلام، اختلاف بین مسلمین ایجاد شد و از حضرت علی(ع) تبعیت نکردند که چند دهه بعد، واقعه عاشورا را به وجود آورد و این واقعه در عصر ما نیز قابلیت تکرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده افزود: امنیت و عزت امروز حاکم بر ایران اسلامی، روزی در این مملکت، وجود نداشت اما امروز رهبر انقلاب از پذیرش نامه رئیس جمهور آمریکا خودداری می کند و این خبر در دنیا، انعکاس پیدا می کند.

انتقاد از افزایش جرائم خشن در جامعه

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده با انتقاد از افزایش جرائم خشن در جامعه عنوان کرد: گروه های مسلحانه و ضددینی در ابتدای انقلاب قارچ گونه رشد می کرد اما با اینکه تشکیلات وزارت اطلاعات و سپاه جایگاه امروز را نداشتند، اما با حمایت و بیداری مردم، از بین رفتند.

امام جمعه مرند تصریح کرد: در افزایش جرائم و بدحجابی، همه ما مقصر هستیم، برخورد خشن با بدحجابی نمی تواند فرهنگ حجاب و عفاف را ترویج کند، روحانیون باید با تبیین فرهنگ اسلامی و ارزش حجاب، این مساله را برای مردم روشن کنند.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: فرهنگ شیعه باید در جامعه تبیین و تبلیغ شده و نسبت به عملیاتی شدن آن در بین اقشار مختلف جامعه اهتمام داشت.

انتهای خبر/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت