6:07 1403/04/09
باحضور مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان؛

اولین مرکز تخصصی نجوم در تبریز افتتاح شد

صافی نیوز – تبریز – اولین مرکز تخصصی نجوم با حضور مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در مرکز شماره ۳ تبریز افتتاح شد.
no-photos

به گزارش صافی نیوز، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، شامگاه چهارشنبه در آیین افتتاح مرکز تخصصی نجوم که با حضور محمدرضا زمردیان معاون فرهنگی کانون کشور، افسون امینی و انسیه موسویان مدیران آفرینش های ادبی، فرهنگی و هنری کشور و علی بینش مدیرکل کانون استان آذربایجان شرقی در مرکز شماره ۳ تبریز برگزار شد، گفت: این مرکز در زمینی به مساحت ۱۳۰ متر مربع و با بهره گیری از فضا و امکانات و ظرفیت های مناسب آماده ارائه خدمات فرهنگی، علمی و آموزشی برای کودکان و نوجوانان است.

فاضل نظری در ادامه با اشاره به تاریخ و سابقه علم نجوم در ایران با تاکید بر نقش بی‌بدیل و غیرقابل انکار دانشمندان ایرانی در پایه‌گذاری این علم، اظهار داشت: علم نجوم قدمتی کهن دارد و از زمانی‌که بشر با دیدن ماه و خورشید و ستارگان به ‌دنبال کشف نشانه ‌های آن پرداخت علم نجوم پایه‌گذاری شد.

وی ابراز داشت: بیان تاریخچه رویت هلال ماه، آشنایی با صور فلکی، سیارات مختلف و اهمیت توجه به این مسائل همراه با نمایش فیلم، عکس و معرفی استفاده از تلسکوپ و ابزارهای مربوط به نجوم از مواردی است که در این مرکز به کودکان و نوجوانان ارائه خواهد شد.

 مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور با اشاره به اهداف راه اندازی این مرکز تصریح کرد: در این مرکز کودکان و نوجوانان علاوه‌ بر آشنایی با جنبه‌های نجومی و رصدی رویت هلال ماه، با مراحل کار رصد هلال ماه از جمله استخراج پارامترهای نجومی هلال ماه، تحلیل و استخراج پارامترها از طریق نرم‌افزار و همچنین نحوه پیش‌بینی رویت‌پذیری هلال ماه آشنا می شوند.

همچنین در ادامه این آیین دومین مرکز فراگیر در شهرستان هشترود آغاز به کار کرد، نظری ارائه خدمات تخصصی فرهنگی هنری و ادبی به کودکان و نوجوانان ناتوان جسمی، حرکتی به عنوان جامعه مخاطبان این مرکز فراگیر را هدف راه اندازی آن دانست و افزود: این مرکز فراگیر دومین مرکز در سطح استان شروع به فعالیت می کند و کودکان و نوجوانان دارای نیازهای خاص از فعالیت های آن در هشترود بهره مند خواهند شد.

انتهای خبر/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت