17:31 1403/04/06
نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس:

بیش از ۹۰ درصد محصولات کشاورزی کلیبر ارگانیک است

صافی نیوز – کلیبر- نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس گفت: بیش از ۹۰ درصد محصولات کشاورزی شهرستان کلیبر ارگانیک است.
no-photos

به گزارش صافی، قلی الله‌قلی‌زاده عصر امروز چهارشنبه در حاشیه اولین جشنواره فرهنگی، ورزشی و هنری کلیبر در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه هر ساله جشنواره‌های متعددی با محوریت بازی‌های بومی و محلی قره‌داغ در کلیبر برگزار می‌شود، اظهار داشت: هدف از برگزاری جشنواره فرهنگی، ورزشی و هنری که همراه با اجرای بازی‌های بومی و محلی، عرضه تولیدات صنایع‌دستی و معرفی غذاهای سنتی و بومی بوده تلاش برای فراموش نشدن سنت‌های قره‌داغ است.

وی افزود: هدف دیگر این است تا بازی‌های بومی و محلی و روحیه پهلوانی مردم قره‌داغ و شهرستان کلیبر از یاد نسل جوان نرود و ضمن این‌که تلاش می‌کنیم تا بازی‌های بومی و محلی مورد غفلت قرار نگیرد و از این‌رو سعی می‌کنیم برای آن‌که فرهنگ سنتی و اصیل قره‌داغ فراموش نشود و در عین حال احیا شود برگزاری چنین جشنواره‌هایی تداوم یابد.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس ادامه داد: غذاهای سنتی کلیبر می‌تواند یکی دیگر از بخش‌های معرفی ظرفیت گردشگری منطقه ارسباران و شهرستان کلیبر باشد چراکه غذاهای سنتی کلیبر که عمدتاً با محصولات کشاورزی و دامی بومی پخت می‌شود برای گردشگری لذت‌بخش است.

الله‌قلی‌زاده با ذکر اینکه بیش از ۹۰ درصد محصولات کشاورزی شهرستان کلیبر ارگانیک بوده و برای کشت آن‌ها از کودهای شیمیایی استفاده نمی‌شود، گفت: اگر می‌بینیم در ظاهر میوه‌های باغداران کلیبر زیاد به چشم نمی‌آید به این دلیل است که از کود شیمیایی استفاده نمی‌کنند و باغداران و کشاورزی از جهت درآمد هم متضرر می‌شوند ولی با این حال علاقه‌مند هستند تا محصولات سالم و طبیعی در اختیار گردشگران قرار دهند.

وی تصریح کرد: تامین امنیت غذایی گردشگران و مسافرانی که به منطقه ارسباران و کلیبر سفر می‌کنند برای کلیبری‌ها مهم است، به همین دلیل تولیداتی که در اختیار گردشگران قرار می‌دهند از ارزش بالایی برخوردار است.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس بابیان اینکه آش ترشی کلیبر یا به اصطلاح تُرکی «ترشولو آش» معروف است خاطرنشان کرد: آش ترشی کلیبر به لحاظ استفاده از میوه‌های محلی و ارگانیک از ارزش غذایی بالایی برخوردار است.

انتهای خبر/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت