0:45 1403/04/08
رئیس سازمان ملی استاندارد:

بخش خصوصی به کمک سازمان استاندارد بیاید

صافی نیوز – تبریز-رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: بخش خصوصی به کمک سازمان استاندارد بیاید تا همکاری بیشتری داشته باشیم.
no-photos

به گزارش صافی به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی،شامگاه دیروز در جلسه شورای استاندارد استان که با حضور استاندار آذربایجان شرقی و رئیس سازمان ملی استاندارد برگزار شد نیره پیروز بخت اظهار داشت: در قانون جدید سازمان استاندارد که در پایان ۹۶ ابلاغ شد، هم نگاه درونی و هم نگاه بیرونی داریم تا محصول با کیفیت از تولیدکنندگان ایرانی در داخل کشور و دنیا عرضه شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به اینکه با تاکید بر اینکه این قانون مربوط به یک سازمان نیست و همه نهادهای دولتی و خصوصی باید همکار سازمان استاندارد باشند افزود: ما تمایل داریم بخش خصوصی به کمک سازمان استاندارد بیاید و همکاری بیشتری داشته باشیم.

نیره پیروز بخت با انتقاد از اینکه با دستگاه‌های حاکمیتی در حوزه استاندارد، تولید، واردات و صادرات هماهنگی لازم را انجام می‌دهیم ولی در اجرا، زیرمجموعه این نهادها به تفاهم‌ها عمل نکرده و بخشی‌نگری می‌کنند، ابراز داشت: بخشی‌نگری و تعصب به سازمانِ خود، در دستگاه‌ها زیاد است و به سختی هماهنگی با سایر دستگاه‌ها اجرایی می‌شوئ.

وی با بیان اینکه با همه دستگاه‌های حوزه تجارت، جلسه هماهنگی تشکیل دادیم تا در حداقل زمان رسیدگی به فعالیت‌های مرتبط با واحدهای تولیدی در جهت صادرات و واردات صورت گیرد، خاطرنشان کرد: با وزارت جهاد، وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد هماهنگ شدیم که فرآیند یکسانِ نمونه‌برداری و آزمایشات اجرایی شود و خروجی یکسانی داشته باشیم تا قانون بهتر اجرا شود.

پیروزبخت با اشاره به اینکه هنوز در ادارات این امر جا نیافتاده و هم سامانه‌ها به هم وصل نیستند، گفت: رئیس جمهور در یکی از جلسات هیئت دولت تاکید کردند که سامانه دستگاه‌ها به هم وصل شوند تا مشکلات صنعتگران و تجار در این زمینه حل شود که تا پایان سال اتفاق خوشایندی در کشور در این زمینه رخ می‌دهد.

در این جلسه تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و فعالان بخش خصوصی استان نیز دیدگاه‌های خود را در خصوص مسائل مختلف مربوط به حوزه استاندارد بیان کردند.

انتهای خبر/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت