10:17 1403/04/06
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

باغ موزه مجموعه‌ای برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان است

صافی نیوز – تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: باغ موزه مجموعه‌ای برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان است.
no-photos

 به گزارش صافی نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم ظهر چهارشنبه در آیین بهره‌برداری از حسینیه شهدای گمنام باغ موزه دفاع مقدس استان در تبریز افزود : این روز مصادف با اعلام استقلال بحرین از ایران در سال ۱۳۵۰ و سالگرد پیروزی مقاومت در جنگ ۳۳ روزه است.

امام جمعه تبریز بیان کرد : نشر آثار دفاع مقدس، وظیفه اصلی بنیاد حفظ آثار است؛ در حال حاضر حیثیت، شرف و اقتداری که در سایه دفاع مقدس به دست آمده، دارای ارزشی است که پس از گذشت سال‌ها نیز همواره با اقتدار و عزت یاد آن گرامی داشته می‌شود.

وی ادامه داد : در ۲۳ مرداد ماه سال ۱۳۵۰ جزیره بحرین، استان چهاردهم ایران بود که در پی جدایی از ایران، اعلام استقلال کرد و باعث شد کشور بحرین تبدیل به پایگاه نظامی انگلیس و آمریکا شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود : بحرین کشور مستقلی نیست و اسناد تاریخی نشان دهنده این است که جداسازی بحرین از ایران، توطئه انگلیسی و آمریکایی است. انگلیس در این دوران توانسته با انعقاد قراردادهای مختلف با شیوخ بحرین، زمینه حمایت خود را از این کشور اعلام کند و جداسازی بحرین در وهله اول یک طرح کاملا انگلیسی بود.

وی ادامه داد : استقلال بحرین با حمایت و نفوذ کشورهای بیگانه صورت گرفته است و به راحتی دستخوش قدرت‌های بزرگی شده است؛ اگر بحرین از ایران جدا نمی‌شد برابر قوانین حقوق بین الملل، دریا و نفت حدود ۷۰ درصد مساحت خلیج فارس، خاک ایران بود و ۷۰ درصد منابع گازی در خلیج فارس متعلق به ایران اسلامی بود که در سایه جداسازی چنین نشده است. ۷۰ درصد منابع پروتئینی متعلق به ایران بود و تمام تردد کشتی‌های غیر ایرانی از جمله عراق و عربستان و کویت باید حق عبور از آب‌های ایران داده می‌شد؛ تمام صنعت مروارید خلیج فارس به ایران تعلق داشت و این جزیره با موقعیت سوق الجیشی می‌توانست به عنوان اهرمی برای کنترل دولت‌های منطقه باشد.

وی باغ موزه دفاع مقدس را مجموعه‌ای برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس دانست و افزود : همواره باید سعی در حفظ این عزت داشته باشیم چرا که شهدا، نیروهای مسلح و شهدای مدافع حرم کار بزرگی انجام داده‌اند و باید دست در دست هم دهیم تا آنها را حفظ کنیم.

وی یکی از وظایف اصلی این بنیاد را نشر فرهنگ دفاع مقدس در جامعه معرفی و ادامه داد : باید برنامه‌ریزی‌هایی برای الگوهای کاروانیان راهیان نور، بازدید از مناطق عملیاتی، یادواره شهدا، تجلیل از پدران شهدا به عنوان یکی از مجسمه‌های مقاومت، تجلیل از فرهنگ ایثار و شهادت و تجلیل از جانبازان و آزادگان انجام گیرد .

امام جمعه تبریز در پایان گفت : این مجموعه مکان با ارزشی است و امید است همه دست یاری دهند تا نواقص برطرف شود و باغ موزه به پایگاهی برای رزمندگان و حزب الله و ایثارگران تبدیل شود.

انتهای خبر/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت