4:18 1403/04/06
ربیعی در نشست خبری:

مدیرعامل «ایران خودرو» امروز برکنار می‌شود

صافی نیوز – سخنگوی دولت با بیان اینکه مدیرعامل ایران خودرو امروز تغییر می‌کند، گفت: قرار است «عباس علی‌آبادی» که سابقه حضور در مپنا را داشته به عنوان مدیر عامل ایران خودرو جایگزین شود.
no-photos

به گزارش صافی نیوز، علی ربیعی سخنگوی دولت ظهر امروز (دوشنبه) در نشست خبری هفتگی خود ضمن تبریک فرارسیدن عید غدیر، اظهار داشت: ما با دو ۲۸ مرداد مواجه هستیم، یکی ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ که امروز یادآور رنج هایی است که آن روزگار به ملت ایران وارد می‌شد و دوم هم ۲۸ مرداد سال ۱۳۵۸ را داریم که کمتر به آن پرداخت شده است.

وی گفت: اولین ۲۸ مرداد درک صحیح مسائل  بین الملل برای نسل های جدید را در پی خواهد داشت و دومی هم برای به یادآوری آنچه که بر این ملت رفته است.

ربیعی افزود: موضوع دیگر هفته دولت است که مناسبت آن به سبب انفجار دفتر نخست وزیر بود که ناشی از تروریسم کور بود. تروریست‌ها می‌خواستند با توسل به این ترورها، نهاد دولت را برای همیشه از بین ببرند. اما نهاد دولت ریشه دارتر از چیزی بود که تروریست‌ها تصور می کردند.

سخنگوی دولت بیان کرد: ما از شکنندگی در بازار و اقتصاد کشور عبور کردیم و به سمت تعادل مثبت حرکت خواهیم کرد و شاخص‌های مختلف اقتصادی بهبود پیدا کرده اند.

وی افزود: این در حالی است که فشاری که آمریکا در ماه های اخیر به ایران وارد کرد حتی کشورهای با ثبات اقتصادی و بهره مند از رشد اقتصادی بالا را هم دستخوش تغییر و نقصان اقتصادی می‌کرد. شما ببینید گاهی با دو توئیت، بازار یک کشور متلاطم می‌شود.

ربیعی با بیان اینکه ما در کنار مردم از این مرحله عبور کردیم تصریح کرد: در آستانه هفته دولت می‌گویم که دولت، رنج و مشکلات زندگی مردم را درک می‌کند و تمام تلاش خود را برای از میان برداشتن مشکلات زندگی مردم به کار گرفته است.   

سخنگوی دولت بیان کرد: علایم ثبات بازار، ثبات ارز، بازار بورس، رشد تجارت خارجی، رشد تولید، پیشی گرفتن صادرات بر واردات و کم شدن وابستگی بودجه به نفت، همگی نشانه های خوبی است که شاهد آن هستیم.

وی با اعلام این خبر که مدیرعامل ایران خودرو امروز تغییر می‌کند، گفت: دیروز با وزیر صمت در خصوص مساله خودرو صحبت کردم و آنطور که شنیدم، امروز مدیرعامل ایران خودرو تعویض می‌شود. قرار است آقای «عباس علی آبادی» که سابقه حضور در مپنا را داشته به عنوان مدیر عامل ایران خودرو جایگزین شود.

ربیعی گفت: قبلا هم گفته بودیم افزایش قیمت خودرو قانونی نبوده و باید دلیل آن را بررسی کنند. مدیرعامل سایپا مشکل خاصی نداشته و ممنوع‌الخروجی ۶ ماه ایشان بر اساس شکایت مشتری‌ها بود.

وی ادامه داد: موضوع گرانی خودرو بررسی شد، آن گرانی دلیلی نداشت و وزیر صمت تصمیم درستی را گرفتند. اشتغال زیادی به خودرو پیوند خورده و بازار خودرو بازاری است که تاثیرش زیاد است.

سخنگوی دولت افزود: یکی از مسائلی که در بحث واگذاری مطرح می‌کنیم این است که یک موضوع ملی است. زیرساخت‌های بنیادین باید درست شود تا در چهارچوب ملی کنترل شود.

ربیعی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به اینکه آقای رئیس‌جمهور دستور مداخله بانک مرکزی در بازار ارز فردایی را صادر کرده‌ و معاون سابق ارزی بانک مرکزی و جمعی از متهمان به همین دلیل محاکمه می‌شوند چرا وی مسئولیت این اقدام را بر عهده نمی‌گیرد؟ تصریح کرد: از زحمات آقای سیف و احمد عراقچی سپاسگزاریم، این‌ها از مدیران پاک هستند و هیچ کدام نفع شخصی در این میان نداشتند، بحث بر سر سیاست های تزریق ارز به بازار است.

وی گفت: تزریق ارز از غیر صرافی‌ها بوده است. آمار و ارقامی از مداخلات دولت کشورهای کوچکتر از ما برای تعدیل و ثبات در بازار داریم که هیچ ایرادی هم ندارد و مجوز به هر روشی که باشد دست بانک مرکزی است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت با تخلف و فساد مبارزه می‌کند و مطمئن هستیم که آقای عراقچی و سیف هیچ سود شخصی در این کار نداشته‌اند، تاکید کرد: مداخله در بازار ارز طبیعی است هر مداخله‌ای بوده مسئولیتش با دولت است و مرجع درستی و اشتباه بودن این سیاست هم وجود دارد.

ربیعی با بیان اینکه ۱۵۹ میلیون دلار خارج از آن چارچوب صورت گرفته است، گفت: مردم اطمینان داشته باشند که این مقامات به نفع خودشان سوء استفاده‌ای نکرده‌اند.

ادامه دارد …

انتهای خبر/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت